حذف تاتنهام از جام حذفی انگلستان؛ فصلی بدون جام برای کونته

تاتنهام که در چند مسابقه اخیر روند نامنظمی را طی کرده بود، در این مسابقه نیز نتوانست انتظارات هواداران را برآورده کند

تاتنهام با این شکست، عملا در این فصل از رقابت‌ها دیگر برای بردن جام در کشور انگلستان شانس نخواهد داشت - Lindsey Parnaby / AFP

رقابت‌های جام حذفی انگلستان در مرحله یک‌هشتم نهایی پیگیری شد و در یکی از بازی‌های مهم، میدلزبورو که در لیگ چمپیون‌شیپ انگلستان حضور دارد، یکی دیگر از غول‌های فوتبال انگلستان را از گردونه رقابت‌های جام حذفی انگلستان خارج کرد. این تیم موفق شد در ریورساید، ورزشگاه خانگی خود، تاتنهام را یک بر هیچ مغلوب کند و به دور یک‌چهارم نهایی مسابقات راه یابد.

تاتنهام که در چند مسابقه اخیر روند نامنظمی را طی کرده بود، در این مسابقه نیز نتوانست انتظارات هواداران را برآورده کند و مهاجمان این تیم از جمله هری کین شب موفقی را پشت سر نگذاشتند.

تاتنهام در نیمه اول، بازی بهتری به نمایش گذاشت اما هافبک‌های این تیم نتوانستند برای هری کین موقعیت مناسبی فراهم کنند و بهترین موقعیت گلزنی تاتنهامی‌ها در نیمه اول را هم دوهرتی از دست داد تا نیمه نخست بدون گل تمام شود.

با شروع نیمه دوم، حملات میزبان در ورزشگاه ریورساید بیشتر شد و آن‌ها در دقیقه ۵۴ مسابقه می‌توانستند گل اول را به ثمر برسانند اما توپ با بدشانسی به دروازه وارد نشد. البته هری کین در دقیقه ۵۸ مسابقه موفق شد دروازه میزبان را باز کند اما خوشحالی او تنها چند ثانیه طول کشید؛ چرا که کمک‌داور گل را آفساید اعلام کرد و دو تیم علی‌رغم تلاش زیاد، در پایان وقت قانونی ۹۰ دقیقه‌ای به تساوی بدون گل رسیدند و بازی به وقت‌های اضافه کشیده شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در نهایت، این میدلزبورو بود که در دقیقه ۱۰۷ مسابقه با ضربه کوبورن، بازیکن تعویضی خود، موفق به گلزنی شد و میزبان را یک بر هیچ پیش انداخت. در ادامه، حملات تاتنهام بی‌فایده بود و این بازی با همان تک‌گل میزبان به پایان رسید و شب تلخی را برای هواداران این تیم لندنی در این فصل از رقابت‌ها رقم زد.

تاتنهام با این شکست، عملا در این فصل از رقابت‌ها دیگر برای بردن جام در کشور انگلستان شانس نخواهد داشت و تنها می‌تواند به کسب سهمیه لیگ قهرمانان امید ببندد.

کونته، سرمربی تاتنهام، که از این شکست ناامید شده بود، در انتهای بازی در جمع خبرنگاران چنین گفت: «واقعا نمی‌دانم در تیم ما چه اتفاقی افتاده است. ما بازی قبل را با یک پیروزی پرگل در لیگ به پایان رساندیم و عملکرد خوبی داشتیم. دو مسابقه قبل‌تر از آن دو شکست پیاپی داشتیم و امشب نیز دوباره؛ در حالی که باید پیروز می‌شدیم، بازی را واگذار کردیم. شما در یک مسابقه وقتی شانس‌های گلزنی را از دست می‌دهید، باعث می‌شوید حریف اعتمادبه‌نفس زیادی پیدا کند و این اتفاق برای ما رخ داد و باید بگویم آن‌ها تیم شایسته‌ای‌اند و از فرصتشان به‌خوبی استفاده کردند. ما فرازونشیب‌های زیادی در این فصل داریم و من فکر می‌کنم نیاز است در مدت باقی‌مانده تا انتهای فصل، در تمرین‌ها بیشتر تلاش کنیم. این تنها چیزی است که بازیکنانم به آن احتیاج دارند.»

با این پیروزی، میدلزبورو را باید شگفتی‌ساز این مسابقات نامید. آن‌ها در مرحله پیش نیز در اولدترافورد موفق شدند کار بزرگی بکنند و در ضربات پنالتی، منچستریونایتد قدرتمند را که رونالدو را در اختیار داشت، شکست دادند و از دور مسابقات کنار زدند.

در یکی دیگر از دیدارهای این مرحله، تیم فوتبال منچسترسیتی موفق شد تیم فوتبال پتربورو را دو بر هیچ مغلوب کند و یه دور یک‌چهارم نهایی رقابت‌ها راه یابد.

بیشتر از فوتبال