نوروز به عنوان رویداد رسمی در تقویم واشنگتن ثبت شد

نوروز یادآور کمک‌های پایدار تمدن بزرگ ایرانی به جهان در طول هزاران سال است

اعضای شورای شهر واشنگتن با امضای سندی نوروز را به تقویم رسمی این منطقه اضافه کردند.

در متن پیشنهادی که توسط اعضای شورای شهر واشنگتن دی سی تنظیم‌شده است درباره جشن نوروز و شناخت اهمیت فرهنگی و تاریخی آن آمده: «نوروز به معنای روز نو در اعتدال بهاری رخ می‌دهد و فرارسیدن بهار را جشن می‌گیرد که معمولاً در ۲۰ مارس یا ۲۱ مارس رخ می‌دهد. نوروز یک جشن فرهنگی باستانی است که بیش از ۳۰۰۰ سال جشن گرفته‌شده و حفظ‌شده است و با توجه به اینکه طبق گزارش سازمان ملل، نوروز در حال حاضر توسط بیش از ۳۰۰میلیون نفر در سراسر جهان در ایران، افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان و سایر کشورها و مردمان از اروپای شرقی تا چین جشن گرفته می‌شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین در این تصمیم به روح غیرمذهبی جشن نوروز اشاره‌شده است و اینکه، نوروز را مردمان با هر پیشینه مذهبی، فرهنگی و نژادی جشن می‌گیرند، ازجمله کسانی که دارای پیشینه مسلمان، مسیحی، یهودی، بهایی، زرتشتی و غیرمذهبی هستند.

تعداد زیادی از پناه‌جویان افغان که اخیرا به ایالات‌متحده رفته‌اند، در ناحیه کلمبیا و منطقه دی سی اسکان داده‌شده‌اند. همچنین ایرانیان زیادی در این منطقه، مریلند و ویرجینیا در مجاورت ناحیه کلمبیا زندگی می‌کنند.

نوروز توسط سازمان ملل متحد در فهرست میراث فرهنگی ناملموس بشریت به عنوان یک سنت فرهنگی به رسمیت شناخته‌شده است و سازمان ملل متحد رسما «روز جهانی نوروز » را در قطعنامه ۶۴/۲۵۳ سازمان ملل در سال ۲۰۱۰؛ به رسمیت شناخت.

شورای شهر واشنگتن با ستایش این رویداد نوشت: «نوروز مظهر این سنت است که تفکر، گفتار و رفتار هر فرد باید همیشه با فضیلت باشد و آرمان شفقت نسبت به همنوعانمان فارغ از قومیت و مذهب و حول خانواده و اجتماع متمرکز است. »

 همچنین با اشاره به تمدن پارسی خاطر نشان کرده است: «نوروز کمک‌های پایدار تمدن بزرگ ایرانی به جهان در طول هزاران سال و تاثیر قابل توجه جامعه پراکنده که نوروز را جشن می‌گیرند بر بافت اجتماعی و اقتصادی جامعه را به ایالات‌متحده یادآوری می‌کند.«

مصوبه شورای ناحیه کلمبیا، به عنوان «قطعنامه به رسمیت شناختن نوروز ۲۰۲۲» این جشن باستانی را به تقویم سال ۷۵ شهر اضافه می‌کند و برای همه کسانی که این تعطیلات را برگزار می‌کنند، سالی پربار آرزو می‌کند.

بیشتر از فرهنگ و هنر