دونالد ترامپ، نامزد شماره یک جمهوری‌خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴

حدود ۵۹ درصد از شرکت کنندگان در کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کاران به نامزدی ترامپ رای دادند

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده آمریکا- REUTERS/Marco Bello

دونالد ترامپ به‌ راحتی برنده نظرسنجی فعالان محافظه‌کار شد که در آن از آن‌ها خواسته شده بود نامزد مورد نظرشان در حزب جمهوری‌خواه را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ (۱۴۰۲) اعلام کنند.

حدود ۵۹ درصد از شرکت کنندگان در کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کاران (سی‌پی‌ای‌سی)، که گردهمایی سالانه فعالان جناح راست از سراسر کشور است، به آقای ترامپ رای دادند.

ران دسانتیس، فرماندار فلوریدا، با کسب ۲۸ درصد آرا در رتبه دوم قرار گرفت که این نتیجه مشابه نتایج نظرسنجی پارسال بود. در فهرستی که در آن نام آقای ترامپ نبود، آقای دیسانتیس ۶۱ درصد آرا را به دست آورد.

این نتیجه نشان از تسلط مقتدرانه آقای ترامپ بر آرای اصلی جمهوری‌خواهان دارد، حتی پس از آن که در انتخابات دوره دوم ریاست‌جمهوری‌اش شکست خورد و تلاشش برای لغو نتایج آن رای‌گیری ناکام ماند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای ترامپ هنوز اعلام نکرده است در سال ۲۰۲۴ باز هم نامزد ریاست‌جمهوری خواهد شد یا نه، اما به حضورش در این انتخابات اشاره کرده است.

سی‌پی‌ای‌سی از قدیم عرصه‌ بخت‌آزمایی ستاره‌های نوظهور محافظه‌کار و رویدادی برای گردهمایی جمهوری‌خواهان اصیل بوده است. حالا سال‌هاست که آقای ترامپ در نظرسنجی‌های غیررسمی این کنفرانس دست بالا را دارد.

نظرسنجی سی‌پی‌ای‌سی همچنین نشان داد که به نظر بیشتر شرکت‌کنندگان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴، هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها خواهد بود. به نظر رای دهندگان، در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ خانم کلینتون حدود ۲۲ درصد و خانم میشل اوباما ۱۷ درصد بخت نامزدی خواهند داشت، حال آن که ۱۴ درصد معتقد بودند که جو بایدن دوباره نامزد خواهد شد.

این در حالی‌ است که ۹۹ درصد از شرکت کنندگان مخالف عملکرد تا کنونی بایدن در مقام رئیس جمهوری بودند.

آقای دسانتیس جدی‌ترین رقیب ترامپ معرفی شد، هرچند تا کنون محتاطانه از رویارویی مستقیم با رئیس ‌جمهوری سابق خودداری کرده است.

پاتریشیا دیبلاسیس، ساکن پالم بیچ، اوایل هفته (۷ اسفند) در مصاحبه با ایندیپندنت گفت که آقای دسانتیس با مدیریت همه‌گیری کووید هوادارانی برای خودش به دست آورد.

او گفت: «۴۲ سالش بیشتر نیست، اما عقل و خردش بیش از سن و سالش است. او ما را از این همه‌گیری در امان نگه داشت. همه اقدام‌های درست را انجام داده است. مجبور نبودیم ماسک بزنیم، مجبور نبودیم واکسن بزنیم.»

با این حال، او افزود: «فکر نمی‌کنم این بار برای ریاست‌جمهوری نامزد شود. اما خیلی عالی می‌شود اگر معاون رئیس‌جمهور شود.»

© The Independent

بیشتر از جهان