مردی زنش را کشت و رای او را هم برای ترامپ به صندوق انداخت

این مرد طرفدار شعار «عظمت را به آمریکا بازگردانیم» است و می‌گوید می‌دانست زنش هم به ترامپ رای می‌داد

دادن رای به نیابت از فردی دیگر تقلب در رای‌گیری محسوب می شود، جرمی که دونالد ترامپ مصرانه مخالفان خود را به ارتکاب آن در روند انتخابات ۲۰۲۰ متهم کرده است‌ـ Sean Rayford/ Getty Images via AFP

دادستانی ایالت کلرادوی آمریکا مردی را متهم به قتل همسر و سپس استفاده از حق رای او برای دونالد ترامپ کرده است. 

ظاهرا بَری مورفیو به کارآگاهان گفته است که «می‌دانستم او (مقتول) به‌هر‌حال به ترامپ رای می‌دهد.»

به گزارش شبکه خبری کی.دی.وی.آر کلرادو، آقای مورفیو پیش‌تر و به دنبال مفقود‌ شدن همسرش سوزان در سال ۲۰۲۰، به قتل او متهم شده بود، اما اکنون اتهام تقلب در اسناد رسمی و تخطی از مقررات رای‌دهی پستی نیز به آن افزوده شده است.

آقای مورفیو هنوز در مقابل اتهام‌های وارده واکنش حقوقی نشان نداده است.

دادن رای به نیابت از فردی دیگر (در آمریکا) تقلب در رای‌گیری محسوب می شود، جرمی که دونالد ترامپ مصرانه مخالفان خود را به ارتکاب آن در روند انتخابات ۲۰۲۰ متهم کرده است. آقای مورفیو می‌گوید نمی‌دانسته دادن رای به نیابت از همسرش غیرقانونی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او به ماموران اف‌بی‌آی (پلیس فدرال آمریکا) گفت: «نمی‌دانستم آدم نمی‌تواند این کار را از طرف همسرش انجام دهد.»

کارآگاهان می‌‌‌گویند هنگامی که یک کارمند شهرداری ناحیه «چَفی» به آن‌ها گفت برگه رای سوزان مورفیو را در اکتبر دریافت کرده‌اند، متوجه شدند یک جای کار ایراد دارد، زیرا سوزان از ماه مه مفقود‌ شده بود. روی برگه رای، امضای سوزان با شهادت بَری دیده می‌شد.

ماه گذشته، اف‌بی‌آی از آقای مورفیو پرسید به چه دلیل در حالی که همسرش همچنان در فهرست افراد گمشده بوده به نیابت از او رای داده است؟

آقای مورفیو در پاسخ گفت: «فقط به این دلیل که می‌خواستم ترامپ پیروز شود.» او در ادامه افزود که «دیگران» هم تقلب می‌کنند، «فکر کردم یک رای دیگر هم به او بدهیم».

در حال حاضر، آقای مورفیو، که از طرفداران شعار «عظمت را به آمریکا بازگردانیم» (MAGA) آقای ترامپ است، در زندان ناحیه چَفی زندانی است. جریمه او برای تقلب ۱۰۰۰ دلار تعیین شده است، اما در‌هر‌حال او بدون حق وثیقه، به اتهام قتل در بازداشت است. 

© The Independent

بیشتر از جهان