سیل در استرالیا هشت کشته و سه مفقود برجا گذاشت

بیش از هزار مدرسه در ایالت کویینزلند تعطیل شدند و به مردم هشدار تخلیه منازل داده شد

بارش باران‌های سیل‌آسا در استرالیا سبب شد زندگی روزانه ده‌ها هزار نفر از مردم این کشور با مشکل مواجه شود. گفته می‌شود سیل در شرق استرالیا تاکنون هشت کشته و سه مفقود بر جا گذاشته است و احتمال می‌رود تعداد جان‌باختگان افزایش یابد.

به گزارش رادیو فرانسه، با توجه به تداوم بارش باران و شکسته شدن سدها، به ۴۳ هزار نفر از ساکنان شهرهای در معرض خطر از جمله در ایالت کویینزلند، دستور داده شد شهر را ترک کنند. در این ایالت نزدیک به هزار مدرسه به دلیل سیل تعطیل شدند.

قطارها، اتوبوس‌ها و کشتی‌ها در بسیاری از مناطق جنوب شرقی کویینزلند متوقف شده‌اند و در پی سیل، دسترسی به بزرگراه‌های اصلی قطع شده است. در شهرهای دیگر به میلیون‌ها نفر اعلام شده است که در خانه بمانند و از تردد غیرضروری در جاده‌ها خودداری کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گزارش‌ها از شهر لیسمور حاکی از این است که سیل اخیر یکی از بدترین سیل‌هایی است که این شهر تاکنون با آن مواجه شده است. در این منطقه، درخواست برای دریافت خدمات اضطراری شدت گرفته و برخی از مردم، از جمله شهردار، مجبور شده‌اند برای درخواست کمک به رسانه‌های اجتماعی متوسل شوند.

بارش باران‌ شدید و سیلاب بی‌سابقه برخی از استرالیایی‌های سرگردان در شهر لیسمور را هم به پشت‌بام خانه‌ها کشاند تا بتوانند از خدمات امداد و نجات اضطراری کمک بگیرند و با هلی‌‌کوپتر از این وضعیت بحرانی نجات یابند. در برخی از نقاط نیز مردم با کمک قایق‌های محلی نجات یافتند.

اداره هواشناسی استرالیا هشدار داد که رعدوبرق‌ و بارندگی‌های شدید به وقوع سیل ناگهانی مرگبار در بخشی از منطقه ساحلی مرکزی اقیانوس آرام منجر خواهد شد. باران در کویینزلند در روز دوشنبه تا حد زیادی متوقف شد؛ با این حال، هشدارهای سیل مخرب برای رودخانه‌های مری، لوگان، بریزبن، برمر و واریل کریک همچنان باقی است.

همچنین به گزارش گاردین، در بریزبن بیش از ۵۴ هزار خانه بدون برق‌اند و احتمال داده می‌شود که بیش از ۱۵ هزار خانه در این منطقه از سیل خسارت دیده باشند.

مجموع بارندگی در شهرهای استرالیا در طول یک هفته به ۱.۵ متر رسیده است؛ این در حالی است که دیانا ادن، متصدی پیش‌بینی‌کننده در اداره هواشناسی می‌گوید: «در برخی مناطق، مجموع بارندگی‌های اخیر به کل بارندگی‌هایی که معمولا برای یک سال انتظار داریم، نزدیک شده‌اند.»

یکی از شرکت‌های بیمه در استرالیا اعلام کرد بیش از پنج هزار درخواست و گزارش درباره سیل دریافت کرده است که تخمین می‌زند هزینه‌ای حدود ۷۵ میلیون دلار استرالیا به همراه داشته باشد.

بیشتر از جهان