مجلس نمایندگان فلوریدا لایحه "نگو همجنس‌گرایی" را تصویب کرد

حقوق والدین در لایحه آموزش با ۶۹ رای موافق در برابر ۴۷ رای مخالف تصویب شد

گروه‌های طرفدار ال‌جی‌بی‌تی‌کیو+ (LGBTQ+) بلافاصله تصویب این لایحه در مجلس را محکوم کردند و آن را «قانونی افراطی» نامیدند - JIM WATSON / AFP

مجلس نمایندگان فلوریدا روز پنجشنبه قانونی را تصویب کرد که برخی از بحث‌ها درباره هویت جنسیتی و گرایش جنسی را در مدارس ممنوع می‌کند.

مجلس فلوریدا روز پنجشنبه لایحه حقوق والدین در آموزش را که منتقدانش آن را با نام «نگو همجنس‌گرایی» (از گرایش جنسی حرفی نزن) می‌شناسند، با ۶۹ رای موافق در مقابل ۴۷ رای مخالف تصویب کرد. این لایحه اکنون به سنا خواهد رفت، جایی که یک قانون مشابه در حال حاضر در حال بحث است.

دی‌سینتس، فرماندار جمهوری‌خواه فلوریدا از این لایحه حمایت کرده، اما نگفته است که در صورت قرار گرفتن این لایحه روی میزش آن را امضا خواهد کرد یا خیر. اگر این لایحه به قانون تبدیل شود، معلمان و مربیان فلوریدا از صحبت کردن با دانش‌آموزان دبستانی در مورد برخی از موضوعات‌ ال‌جی‌بی‌تی‌کیو+ (LGBTQ+) که «مناسب سن یا رشد دانش‌آموزان» در نظر گرفته نمی‌شوند، منع خواهند شد.

همچنین به والدین اختیارات بیشتری داده می‌شود تا علیه مدارس اقدام قانونی انجام دهند.

موافقان این لایحه در روز پنجشنبه همچنین استدلال کردند که این لایحه صرفا به دنبال تقویت حقوق والدین است.

جو هاردینگ، نماینده جمهوری‌خواه فلوریدا و از موافقان این لایحه در جریان رای‌گیری گفت: «من به این ایده اعتقاد دارم که ایجاد حدومرزها در سنین پایین برای آنچه مناسب مدارس ما است، وقتی‌که ما بودجه مدارس خود را تامین می‌کنیم، نفرت پراکنی نیست. این درواقع حدومرزها را مشخص می‌کند و عادلانه است که معلمان و مدارس ما بدانند ما چه انتظاری داریم».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما مخالفان لایحه هاردینگ آن را یک حمله نفرت‌انگیز و بی‌مورد به جمعیت جوان ال‌جی‌بی‌تی‌کیو+ (LGBTQ+) در ایالت می‌نامند که پیش‌ازاین نیز با خطرات بیشتری درزمینه  بیماری‌های روانی، آسیب رساندن به خود و خودکشی روبرو بودند.

مایکل گریکو، نماینده دموکرات فلوریدا روز پنجشنبه گفت: «من به این لایحه رای منفی خواهم داد و تا جان در بدن دارم خواهم گفت همجنس‌گرایی».

گروه‌های طرفدار ال‌جی‌بی‌تی‌کیو+ (LGBTQ+) بلافاصله تصویب این لایحه در مجلس را محکوم کردند و آن را «قانونی افراطی» نامیدند که به دنبال حذف افراد ال‌جی‌بی‌تی‌کیو+ و تاریخ از کلاس‌های درس است.

گروه حمایت از برابری ال‌جی‌بی‌تی‌کیو+ بلافاصله پس از رای‌گیری در بیانیه‌ای گفت: «برخلاف خشم شدید عمومی، داده‌های نظرسنجی که بر نبود موافقت شدید رای‌دهندگان تاکید می‌کند و ساعت‌ها شهادت خانواده‌های دگرباشان جنسی، قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در مجلس فلوریدا به تصویب لایحه «نگو همجنسگرایی» و قانون «توقف بیدارگری» رای دادند. در صورت امضا و تبدیل‌شدن به قانون، این لوایح تاثیرات فاجعه‌باری بر کلاس‌های درس و محل کار خواهند داشت. آن‌ها فلوریدا را به یک ایالت نظارتی تبدیل خواهند کرد و به دولت مجوز گسترده‌ای برای سانسور مکالمات در مورد تاریخ آمریکا، منشا نژادپرستی، بی‌عدالتی و وجود افراد ال‌جی‌بی‌تی‌کیو خواهند داد.»

یک نظرسنجی جدید نشان داده است که ۴۹ درصد از مردم فلوریدا با این قانون مخالف‌اند و تنها ۴۰ درصد از آن حمایت می‌کنند.

آمیت پیلی، مدیرعامل گروه پیشگیری از خودکشی و مداخله در بحران جوانان ال‌جی‌بی‌تی‌کیو+، پروژه تِررِوِر، روز پنجشنبه گفت: «به‌جای اینکه والدین را در مقابل معلمان قرار دهند و جامعه طال‌جی‌بی‌تی‌کیو را از آموزش عمومی حذف کنند، قانون‌گذاران در فلوریدا باید تمرکز بیشتری بر حمایت از دانش آموزان ال‌جی‌بی‌تی‌کیو+ و خانواده‌های آن‌ها داشته باشند. وقتی قانون‌گذاران موضوعات ال‌جی‌بی‌تی‌کیو را تابو دانسته و جامعه ما را برای کلاس درس نامناسب می‌دانند، این فقط به انگ و تبعیض موجود می‌افزاید که جوانان ال‌جی‌بی‌تی‌کیو را در معرض خطرات بیشتری مانند قربانی قلدری شدن، افسردگی و خودکشی قرار می‌دهد».

هاردینگ در اوایل این هفته اصلاحیه‌ای را پس گرفت که مدیران مدارس را ملزم می‌کرد تا در عرض شش هفته از زمان فهمیدن اینکه دانش‌آموزی دگرجنس‌گرا نیست، والدین دانش‌آموزان را از تمایل جنسی آن‌ها مطلع کنند.

مجلس فلوریدا همچنین روز پنجشنبه قانون «توقف بیدارگری» را تصویب کرد که درس‌هایی درباره هویت جنسیتی و نژاد را به این بهانه که ممکن است برای دانش‌آموزان ایجاد «ناراحتی» کند، از مدارس دولتی حذف می‌کند.

بیشتر از جهان