صدای جدید سخنگوی خودکار اپل «جنسیت‌زدگی کمتری دارد»

صدای جدید «سیری» متعلق به یکی از اعضای «جامعه اقلیت‌های جنسی و جنسیتی» است

پیش‌تر اپل خودش جنسیت صدایی «سیری» را بر اساس کشور تعیین می‌کرد- Mandy Cheng / AFP

اپل اعلام کرد صدای جدیدی روی سیری گذاشته‌ که کمترجنسیتی است.

پنجمین صدای سیری در زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی در نسخه روزآمد ۱۵.۴ آی‌او‌اس به کار رفته است که به‌زودی منتشر می‌شود. این صدا قرار است شبا‌هت کمتری به یکی از دو صدای زن یا مرد داشته باشد.

اپل به آکسیوس که اولین خبر را در این زمینه منتشر کرد گفت این صدا متعلق به یکی از اعضای «جامعه اقلیت‌های جنسی و جنسیتی» است؛ اما این خبرگزاری اطلاعات بیشتری از هویت این فرد نداد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این خبر کمی پس از آن منتشر شد که اپل از کاربران خواست هنگام تعیین تنظیمات گوشی خود بگویند دلشان می‌خواهد صدای دستیار گوشی مربوط به چه جنسیتی باشد.

پیش‌تر اپل خودش جنسیت صدا را بر اساس کشور تعیین می‌کرد که به گفته برخی پیش‌فرض‌های ناعادلانه‌ای درباره آن جنسیت‌ها داشت. در ایالات متحده صدای پیش‌فرض این دستیار همواره صدای زن بود.

صدای جدید فقط با نام «شماره ۵» در بخش تنظیمات آمده است، اما پدیدآوری به نام استیو موزر فایل‌هایی پیدا کرده است که گویا نشان می‌دهد این صدا دست‌کم در بخش داخلی با عنوان «کویین» شناخته می‌شود.

آقای موزر هم‌چنین نمونه‌ای از این صدا را پخش کرد که کاربر را برای انتخاب آن راهنمایی می‌کند.

تغییرات آی.او.‌اس ۱۵.۴ نسخه بتا ۴: اپل پنجمین صدای لهجه آمریکایی را با نام «کویین» به سیری افزود.

در بیانیه ارسالی اپل برای سایت خبری اکسیوس آمده است: با نهایت هیجان می‌خواهیم صدای جدید سیری برای انگلیسی‌زبان‌ها را تقدیم ‌کنیم تا گزینه‌های بیش‌تری برای انتخاب صدایی که می‌شنوند در اختیار داشته باشند. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان هر روز برای راهنمایی گرفتن در انجام کارها به سیری وابسته‌اند از همین رو سعی می‌کنیم احساسشان از این کار هر چه بیشتر شخصی‌ شود.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی