زلنسکی: ما پیروز خواهیم شد

تجهیزات و کمک‌های نظامی دفاعی به اوکراین می‌رسد و کار برای قطع ارتباط روسیه با سوئیفت ادامه دارد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین: «مردم اوکراین شایسته عضویت در اتحادیه اروپا هستند» - Matt Dunham / AFP

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین صبح امروز شنبه، هفت اسفند، در یک نشست خبری گفت که کشورش بر نیروهای روسیه پیروز خواهد شد. او گفت که نیروهای دولتی همچنان کی‌یف و «نقاط کلیدی اطراف شهر» را کنترل می‌کنند. 

وی گفت: «لطفاً از کسانی که دروغ می گویند یا به شما دروغ می گویند یا به ما دروغ می گویند دور شوید. ما باید این جنگ را متوقف کنیم. ما می‌توانیم به عنوان انسان در جهان در صلح با هم زندگی کنیم. ارتش ما، گارد ملی ما، پلیس ملی ما، سرویس ویژه، اتباع اوکراین، لطفاً ادامه دهید. ما پیروز خواهیم شد.» 

زلنسکی گفت: «ما با موفقیت در حال مهار حملات دشمنان هستیم. ما می‌دانیم که از سرزمین خود و آینده فرزندانمان دفاع می‌کنیم. کی‌یف و مناطق کلیدی تحت کنترل ارتش ما هستند. اشغالگران می‌خواستند حومتی دست‌نشانده در اوکراین ایجاد کنند. آن‌ها موفق نشدند. دشمن از همه سلاح‌ها، توپخانه، چترباز، همه سلاح‌هایش استفاده می‌کند. آن‌ها به مناطق مسکونی ضربه می‌زنند، تلاش می‌کنند زیرساخت‌های انرژی را از بین ببرند و همه باید به ما کمک کنند تا جلوی این اشغال را بگیریم.»

او گفت که پس از گفتگو با رهبران اتحادیه اروپا در روزهای اخیر، از جمله در مورد قطع دسترسی روسیه به سیستم پرداخت سوئیفت صحبت کرده است و افزود که  او معتقد است که اوکراین باید بخشی از اتحادیه اروپا شود. 

رئیس‌جمهوری اوکراین خطاب به اتحادیه اروپا گفت :«مردم اوکراین شایسته عضویت در اتحادیه اروپا هستند. و این نشانه حمایت شما از اوکراین خواهد بود. این بحث باید به نتیجه برسد. ما امروز این موضوع را با رهبران اروپایی در میان گذاشتیم. تمام تجهیزات و کمک‌های نظامی دفاعی به اوکراین می‌رسد و کار برای قطع ارتباط روسیه با سوئیفت ادامه دارد. امیدوارم مجارستان مجبور شود از این تصمیم حمایت کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او از افرادی که می‌توانند برای جنگیدن به اوکراین بازگردند، خواست تا این کار را انجام دهند: «در هر ساعت و مکان، شهر، شهر و فرد... هر جایی که دشمن مردم ما را می‌کشد، نیروهای مسلح ما هر کاری که می‌توانند انجام می‌دهند. برای از بین بردن دشمن.»

او با کلمات و عباراتی حماسی گفت: « شهرهایی که از هوا مورد حمله قرار می‌گیرند، مقاومت می‌کنند، آفرین. اگر می‌توانید اشغالگران را نابود کنید، لطفاً انجام دهید. همه کسانی که می‌توانند به اوکراین برگردند، لطفاً برگردند. ما برای بازسازی کشورمان کارهای زیادی برای انجام خواهیم داشت. همه کسانی که می‌توانند در خارج از کشور از آن دفاع کنند، مستقیماً این کار را به صورت متحد انجام دهند. هر دوست اوکراینی که می‌خواهد برای دفاع از کشور به اوکراین بپیوندد، لطفاً بیاید، ما به شما سلاح می‌دهیم. به زودی اعلام خواهد شد که چگونه می‌توان این کار را انجام داد. هر کسی که از اوکراین دفاع می‌کند یک قهرمان است.»

او درخواست خود از مردم روسیه برای کمک به توقف جنگ با اعمال فشار بر ولادیمیر پوتین و دولتش را نیز تکرار کرد. معترضان ضد جنگ در روزهای اخیر در مسکو و سن‌پترزبرگ دستگیر شده‌اند.

زلنسکی افزود: «می‌خواهم همه در روسیه صدای من را بشنوند. همه صدها سرباز اسیر که اینجا در اوکراین هستند نمی‌دانند چرا به اینجا فرستاده شده‌اند تا مردم را بکشند یا کشته شوند. مردم روسیه باید به دولتشان بگویند که جنگ باید متوقف شود... ما می‌دانیم که بسیاری از مردم روسیه از وحشیگری دولت روسیه شوکه شده‌اند، این واکنش درستی است، من از این واکنش سپاسگزارم.»

بیشتر از جهان