کارزار «پرداخت یک قبض را بپذیر» برای کمک به بازنشستگان ایتالیایی

شمار چشمگیری از بازنشستگان شهر فلورانس نمی‌توانند با افزایش ۵۵ درصدی هزینه برق و افزایش ۴۲ درصدی قبوض گاز کنار آیند

افزایش قیمت انرژی نه تنها در ایتالیا، بلکه در کشورهای دیگر اروپایی نیز مشکلاتی ایجاد کرده است-BorgenMagazine

فلورانس به دلیل هنر، معماری، و غذاهای ایتالیایی آن مشهور است، اما این روزها، در شهری که به عنوان زادگاه «رنسانس» شناخته می‌شود، مسایل پیش پا افتاده‌تری مطرح است: نگرانی از پرداخت قبوض.

در بحبوحه افزایش هزینه‌های انرژی در سراسر اروپا، برخی از مسئولان محلی در فلورانس اعلام کرده‌اند که با همکاری یک سازمان غیردولتی، کارزاری برای تامین حمایت مالی تشکیل می‌دهند که به بازنشستگان در پرداخت قبض‌هایشان کمک کند.

به گزارش اسوشیتدپرس، شمار چشمگیری از بازنشستگان فلورانس با کمتر از ۹ هزار یورو در سال زندگی می‌کنند و  با افزایش ۵۵ درصدی هزینه برق و افزایش ۴۲ درصدی قبوض گاز، نمی‌توانند از پس مخارج زندگی خود برآیند.

کارزار تامین حمایت مالی برای کمک به بازنشستگان، تصمیم دارد برای کمک به ۳۰ هزار ساکن بالای ۶۵ سال مجرد فلورانس که تنها زندگی می‌کنند، از افراد نیکوکار کمک بخواهد.

فلورانس شهری است که علاوه بر مقصد گردشگری بودن، سابقه‌ای طولانی در ارائه خدمات اجتماعی به ساکنان فقیر و آسیب‌پذیر دارد و اکنون به نظر می‌رسد که کارزار «یک قبض را بپذیر» با هدف درخواست کمک از شهروندان ساکن فلورانس برای کمک به بازنشستگان کم‌درآمد آن شهر، با استقبال مردم مواجه شده است.  این کارزار در چند روز نخست ۳۳ هزار یورو جمع‌آوری کرد که بخشی از آن را شهروندان ایتالیا که خارج از کشور خود زندگی می‌کنند، تامین کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دولت ماریو دراگی، نخست‌وزیر ایتالیا، اقداماتی را به ارزش بیش از هشت میلیارد یورو برای کمک به کاهش تاثیر افزایش قیمت انرژی برای مشاغل و افراد تصویب کرده است.

آخرین فرمان دولت که روز جمعه صادر شد، یک بخش آینده‌نگر نیز داشت. دولت ایتالیا اعلام کرد به دنبال تسریع انتقال به منابع انرژی تجدیدپذیر بیشتر، به‌ویژه انرژی خورشیدی، است تا آن کشور کمتر به منابع وارداتی وابسته باشد.

ایتالیا در حال حاضر ۹۰ درصد گاز خود را وارد می‌کند که بیشتر آن از روسیه است. دراگی تاکید کرده است که هرگونه تحریم اتحادیه اروپا برای مجازات روسیه به دلیل به‌رسمیت شناختن دو منطقه تحت کنترل جدایی‌طلبان در شرق اوکراین، باید بخش انرژی را معاف کند.

با وجود اقدام‌های انجام شده، انجمن شهرداران ایتالیا گفته است که واکنش دولت تاکنون برای کمک به شهرها برای مقابله با صدها میلیون یورو هزینه اضافی انرژی، کافی نبوده است. در اعتراض به وضعیت موجود،‌ فلورانس، رم، و چند شهر مهم دیگر ایتالیا در تاریخ ۱۰ فوریه، برق بناهای تاریخی شهرداری و ساختمان‌های دولتی را قطع کردند تا با این حرکت اعتراضی، توجه مسئولان را به گرانی قبوض جلب کنند.

افزایش قیمت انرژی نه تنها در ایتالیا، بلکه در کشورهای دیگر اروپایی نیز مشکلاتی ایجاد کرده است. افزایش قبوض آب و برق و نیز افزایش بی‌سابقه تورم در لهستان و بریتانیا سبب شده است که دولت‌ها و بخش‌های غیردولتی اقداماتی برای کمک به شهروندان آسیب‌پذیر و مشاغل در خطر، در پیش گیرند.

بیشتر از جهان