آمریکا و متحدانش «واحد ویژه پهپادی خاورمیانه» را ایجاد می‌کنند

«ناوگانی از ۱۰۰ پهپاد سطحی و زیرآبی برای مقابله با تهدید موشکی، پهپادی و حمله گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی ایران ایجاد می‌شود»

این واحد که با استفاده از هوش مصنوعی کار می‌کند از تابستان ۲۰۲۳ فعالیت خود را آغاز می‌کند-Mazen Mahdi / AFP

همزمان با افزایش تنش‌ها با جمهوری اسلامی ایران و نیروهای نیابتی‌اش در منطقه، ناوگان پنجم نیروهای هوایی آمریکا از ایجاد «واحد ویژه پهپادی خاورمیانه» همراه با متحدانش خبر داد.

در سال‌ها و ماه‌های اخیر حجم تهدید‌ها در آب‌های منطقه افزایش یافته است. دولت دونالد ترامپ پس از انفجار شش نفتکش در آب‌های منطقه در سال ۱۳۹۸، ائتلاف امنیت دریایی خلیج فارس را ایجاد کرد که تا حدود زیادی در کاهش تهدید‌ها موثر بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما با روی کار آمدن دولت جو بایدن و تاکید او بر توافق با جمهوری اسلامی، تعداد حمله‌های منتسب به گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی در منطقه خلیج فارس افزایش یافت. در هفته‌های اخیر بارها خاک عربستان سعودی و امارات متحده عربی هدف حمله‌های پهپادی و موشکی بوده است که به گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران نسبت داده می‌شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، ناوگان پهپادی جدید شامل ۱۰۰ هواپیمای بدون سرنشین سطحی و زیرآبی است که قابلیت دیدبانی نیروی دریایی آمریکا در آب‌های منطقه و حفظ امنیت کشتی‌رانی و تجارت نفتی را افزایش می‌دهد.

این واحد که با استفاده از هوش مصنوعی کار می‌کند از تابستان ۲۰۲۳ فعالیت خود را آغاز می‌کند.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین مستقر است و تنگه هرمز، تنگه باب‌المندب بین آسیا و آفریقا و دریای سرخ تا نزدیکی کانال سوئز در مصر را زیر نظر دارد.

بر اساس این گزارش، جمهوری اسلامی ایران با موشک‌ها، پهپادها و گروه‌های نیابتی تهدید شماره یک در منطقه به‌شمار می‌رود.

بیشتر از جهان