امارات در نخستین روز نمایشگاه پهپادها ۶۵۰میلیون درهم قرارداد امضا کرد

در نمایشگاه سامانه‌های بدون سرنشین (UMEX)، دو شرکت دفاعی داخلی و شرکتی از آفریقای جنوبی طرف قرارداد وزارت دفاع امارات متحده عربی شدند

آینده پهپادهای نظامی جهان از روز دوشنبه، دوم اسفندماه، در ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی که جدیدترین فناوری‌های این حوزه را ارائه می‌کنند، به‌نمایش درآمد.

در نخستین روز از نمایشگاه سامانه‌های بدون سرنشین (UMEX) در مرکز ملی نمایشگاه‌های ابوظبی، ۱۳۴ شرکت از ۲۶ کشور جهان، جدیدترین وسایل نقلیه زمینی جنگی بدون سرنشین و پهپادها را معرفی کردند. این نمایشگاه کار خود را از روز دوشنبه آغاز کرد و تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

وزارت دفاع امارات متحده عربی در روز نخست نمایشگاه، سه قرارداد به ارزش بیش از ۶۵۰میلیون درهم (نزدیک به ۱۸۰میلیون دلار)  امضا کرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بزرگ‌ترین قرارداد وزارت دفاع امارات به ارزش ۶۳۹میلیون درهم، با شرکت «لجستیک جهانی هوافضا» از زیرمجموعه‌های گروه اماراتی فناوری‌ دفاعی «ادج» (Edge) امضا شد که در حوزه تعمیر و نگهداری وسایل نقلیه هوایی فعالیت می‌کند.

«اینترنشنال گلدن گروپ»، شرکت دفاعی مستقر در ابوظبی و شرکت «دِنِل داینامیکز» آفریقای جنوبی نیز به‌ترتیب قراردادهایی به ارزش ۱۰میلیون و ۵.۶میلیون درهم برای فروش سامانه‌های پهپادی و ارائه خدمات پشتیبانی سامانه‌های هواگرد با وزارت دفاع امارات امضا کردند.

این نمایشگاه که در همکاری با وزارت دفاع امارات برگزار می‌شود، عمدتا به جدیدترین تجهیزات نظامی اختصاص دارد، اما در کنفرانسی که هم‌زمان درحال برگزاری است، بحث‌های زیادی نیز درباره آینده هواپیماهای بدون سرنشین غیرنظامی و اهمیت تدوین مقررات موثر برای پرواز این پهپادها مطرح شد.

روز یکشنبه در نخستین روز کنفرانس نیز سخنرانان ضمن تاکید بر اهمیت توسعه سامانه‌های پهپادی برای کاربردهای نظامی و غیرنظامی، به خطرهای ناشی‌از به‌کارگیری آن‌ها به‌دست گروه‌هایی که تهدیدی برای منطقه تلقی می شوند، اشاره کردند. مقام‌های امارات متحده عربی هشدار دادند که چنین سلاح‌هایی ارزان‌تر و گسترده‌تر می‌شوند و درنتیجه تهدید به‌کارگیری گسترده آن‌ها در حملات خصمانه شبه‌نظامیان خاورمیانه نیز افزایش می‌یابد. 

بیشتر از جهان