نمایشگاه هوایی دبی؛ ملاقات فرماندهان نیروی هوایی امارات، اسرائیل و اردن

اسرائیل برای نخستین بار فن‌آوری‌های دفاعی خود را در نمایشگاه هوایی امارات متحده عربی به نمایش گذاشت

آمیکام نورکین (سمت راست) و سرلشکر العلوی فرمانده نیروی هوایی امارت متحده عربی-عکس از دفتر سخنگوی ارتش اسرائیل

فرمانده نیروی هوایی اسرائیل به عنوان نخستین مقام عالی نظامی اسرائیل به امارات متحده عربی سفر کرده و با همتایان اماراتی و اردنی خود در حاشیه نمایشگاه هوایی در دبی ملاقات کرده است. در بیانیه ارتش اسرائیل آمده است که ژنرال آمیکام نورکین روز یکشنبه در کنفرانس بین‌المللی صنعت هوایی دبی شرکت کرده است. کنفرانسی که فرماندهان نیروی هوایی از کشورهای سراسر جهان در آن شرکت داشتند.

به گزارش تایمز اسرائیل، فرمانده نیروی هوایی اسرائیل در نمایشگاه صنایع هوایی امارات متحده عربی که در دبی در حال برگزاری است نیز شرکت کرده است. این روزنامه اسرائیلی می‌نویسد: «در پی عادی سازی روابط در سال گذشته، وزیر دفاع اسرائيل هیاتی رسمی از پیمانکاران دفاعی کشور را در ماه جاری به نشانه روابط رو به رشد نظامی میان اسرائيل و امارات متحد عربی به نمایشگاه هوایی دبی اعزام کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیانیه ارتش اسرائیل این سفر را که یک سال پس از امضاء پیمان ابراهیم انجام شده، نشان دهنده همکاری‌های در حال توسعه بین نیروی هوایی دو کشور در سطح ملی و استراتژیک ارزیابی کرده است.

امارات متحده عربی و اسرائیل پس از امضاء پیمان ابراهیم برای عادی‌سازی روابط در سپتامبر ۲۰۲۰، علاوه بر برقررای روابط دیپلماتیک روابط خود را در زمینه‌های متعدد گسترش دادند.

اخیرا فرمانده نیروی هوایی امارات متحده عربی نیز از مانور نظامی Blue Flag در اسرائیل بازدید کرده بود.

گزارش تایمز اسرائیل حاکی از آن است، هفت شرکت اسرائیلی که اکثرا متعلق به دولت‌اند، به نمایشگاه دفاعی در پایتخت امارات که از معتبرین نمایشگاه های تسلیحاتی جهان است، پیوستند. در راس این هیات، سرتیپ بازنشسته، «یائیر کولاس»، رئیس سازمان صادرات تسلیحاتی وزارت دفاع، «Sibat»، قرار دارد.»

بازدید شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم، ولیعهد دبی از غرفه اسرائیل در نمایشگاه هوایی امارات متحده عربی-@emilykschrader

 

کولاس در بیانیه‌ای نوشت: «گشایش غرفه ملی اسرائیل در دبی نشانگر عنصر تازه و تاریخی در تحکیم روابط میان اسرائيل و امارات متحد عربی است. ما از فرصتی که برای شرکت در این نمایشگاه معتبر، و عرضه توانایی‌های فناوری پیشرفته پیمانکاران دفاعی اسرائیل به‌دست آمده است، خشنودیم.»

بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل با ارجاع به توافق‌هایی که با میانجیگری ایالات متحده میان اسرائيل و چند کشور عربی منعقد شد، گفت: «این همکاری که به دنبال توافق‌های ابراهیم میان اسرائیل و امارات متحد عربی در حال ایجاد و گسترش است، سرمایه استراتژیک به‌شمار می‌رود.»

آمریکا، اسرائیل، امارات متحده عربی و بحرین اخیرا مانور مشترکی را در دریای سرخ برگزار کردند که نخستین مانور از این دست پس از امضاء پیمان ابراهیم به‌شمار می‌رود.

بیشتر از جهان