افشاگری مگان فاکس از تاثیر برخوردهای جنسی در هالیوود

مگان فاکس: قبل از آن که جنبش «من هم» رخ دهد، پیش‌قراول آن بودم

 مگان فاکس و برایان آستین گیرین GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

مگان فاکس برملا کرد که چطور برخوردهای سراسر جنسی هالیوودی‌ها به سلامت روانی‌اش لطمه زد و گفت به اعتقاد وی به «فروپاشی روانی واقعی» دچار شد.

این هنرپیشه به مناسبت دهمین سالگرد نمایش فیلم کمدی ترس‌ناک «بدن جنیفر» که در آن ایفای نقش کرده بود در برنامه‌ی تلویزیونی «سرگرمی امشب» با «دیابلو کدی» فیلم‌نامه‌نویس و مدیر اجرایی تولید این فیلم به طور مفصل راجع به کارهای‌شان صحبت کردند.

در این گفت‌وگو فاکس برملا کرد که چطور در زمان نمایش آن فیلم «تمامی تهیه‌کنندگان» با وی برخورد جنسی می‌کردند.

فاکس ۳۳ ساله گفت:« انگار مرا شیئی می‌پنداشتند اما برای بیان آن چه در آن هنگام بر من گذشت این اصطلاح هم حق مطلب را ادا نمی‌کند».

« بعد از آن بود که به نقطه‌ی فروپاشی رسیدم».

اینستاگرام:

یادم نمی‌آید این عکس را برای چه گرفتم... اما یادم می‌آید «جورنی» را ۸ ماهه حامله بودم، از درد سیاتیک داشتم دیوانه می‌شدم، ورم کرده بودم... هر دردی دل‌تان بخواهد داشتم و حال خوشی نداشتم. اما از آن کاغذ دیواری خوشم می‌آید که مثل دایره‌های کیهان‌نمای ماندالا از چاکرای فرق سرم بیرون آمده است، دیدار خود مادر مقدس با خون‌آشام زیر درخت.

فاکس گفت از روی قصد در انظار عمومی ظاهر نمی‌شد، زیرا «هراس» داشت که مبادا «دستش بیاندازند»، یا «بد و بیراه نثارش کنند».

مگان گفت:« می‌ترسیدم خوش‌اندام به نظر نیایم، خیلی چاق به نظر برسم، خیلی لاغر به نظر برسم، احمق جلوه کنم، توهین‌آمیز به نظر برسم، بی‌وجود جلوه کنم، هنرپیشه‌خوبی نباشم و هر چیز دیگری به من بگویند. هر چیزی را که بتوان تصور کرد، انتظار داشتم به سرم بیاید چون نظام فکری‌ام از هر آن چه به سرم آمده بود سرچشمه می‌گرفت».

ستاره‌ی فیلم «این است ۴۰» در مورد جنبش «من هم» حرف زد و این که قبل از رشد سریعی که اخیراً این جنبش پیدا کرد وقتی راجع به بدرفتاری در هالیوود افشاگری می‌کرد حس می‌کرد گوش شنوایی وجود  ندارد.

فاکس گفت:« به نوعی می‌توان گفت قبل از آن که جنبش «من هم» رخ دهد پیش‌قراول آن بودم».

کدی هم احساساتی مشابه فاکس داشت و می‌گوید هنوز می‌ترسد که مبادا به خاطر شغل پیشین‌اش که رقاصی برهنه بود مورد قضاوت قرار ‌گیرد.

این تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس گفت:« خیلی حرف در مورد جنبش« من هم»  دارم اما راستش را بخواهید هنوز می‌ترسم افراد وحشت‌زده بگویند« خب این خانم، رقاص برهنه بود به ما ربطی ندارد. آیا به راستی حق دارد در مورد شیئی‌انگاری یا به گه کشیده شدن در هالیوود حرف بزند؟»

در این گفت‌وگوی رو در رو، فاکس  پذیرفت «جایگاهی در فمینیسم» ندارد گر چه خودش را هوادار حقوق زنان می‌داند.

این هنرپیشه توضیح داد اغلب احساس می‌کند از بحث‌های فمنیستی طرد شده است.

او می‌گوید: «حس می‌کنم فمنیست‌ها دوست ندارند بخشی از گروه آن‌ها باشم»

 پس از چه داریم حرف می‌زنیم، فمنیسیم چیست، اگر فقط از افراد معینی دفاع کنیم حمایت کردن از زنان چیست؟

این هنرپیشه که مادر سه پسر و همسرش «برایان آستن گرین» است، گفت مادر شدن برای‌اش چشم‌انداز تازه‌ای به جهان فراهم کرد.

فاکس گفت: فکر می‌کنم آبستن شدن نخستین خط‌شکنی واقعی بود که خودآگاهی من‌را تغییر داد و فکر من‌را باز کرد و توانستم از نمای دید پرنده بنگرم و نفس بکشم و بفهمم.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

www.independent.co.uk/life-style/women/megan-fox

© The Independent

بیشتر از زندگی