برکناری یکی از مدیران فیسبوک به اتهام کودک‌آزاری

«او پیام‌های مستهجن برای یک پسر نوجوان فرستاد و قصد داشت او را در اتاق هتلی ملاقات کند»

شرکت متا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نمی‌توان حدی برای جدی بودن این اتهام‌ها تعیین کرد» - Kirill KUDRYAVTSEV / AFP

یکی از مدیران «متا»، موسسه مادر فیسبوک، به دنبال انعکاس گسترده ویدئویی که نشان می‌داد او پیام‌های مستهجن برای یک پسر نوجوان فرستاده و قصد داشت او را در اتاق هتلی در اوهایو ملاقات کند، از کار برکنار شد.

جرن ای مایلز، ۳۵ ساله و مدیر توسعه جهانی متا، از هنگامی که سازمان موسوم به «پردتور کچِرز ایندیاناپولیس» (Predator Catchers Indianapolis) ویدئوی از او را در روز ۱۶ فوریه منتشر کرد، دیگر سمتی در متا نداشته است.

شرکت متا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نمی‌توان حدی برای جدی بودن این اتهام‌ها تعیین کرد. این شخص دیگر در استخدام این شرکت نیست. ما فعالانه مشغول تحقیق در این باره‌ایم و در این مرحله نمی‌توانیم اظهار نظر بیشتری کنیم.»

هنوز روشن نیست که این ویدئو تا چه حد درست و دقیق بوده و آقای مایلز خودش از سمتش کناره‌گیری کرده یا اخراج شده است.

در این ویدئوی پدوفیلی (بچه‌خواهی)، مایلز با یک نوجوان «لاس» می‌زند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در مقابل دوربین ویدئو می‌گوید: «من با او حرف می‌زدم. من با او لاس می‌زدم، اما در سراسر این ماجرا هرگز قصد نداشتم با او ملاقات کنم.»

اما او بعدا اعتراف می‌کند که محل اقامتش در هتل مریدین کلمبوس اوهایو را به این نوجوان داده بوده است.

او در واکنش به این موضوع می‌گوید: «من اطلاعات، محل اقامت، و همه این چیزها را به او دادم. بله، می‌توانید آن را این گونه تعبیر کنید.»

این ماجرا به‌سرعت در تارنماهای راست‌گرایان و با تاکید بر این موضوع منتشر شد که جرن مایلز با سازمان موسوم به «برابری در کالیفرنیا» (Equality California) که تارنمایی برای گروه «ال‌جی‌بی‌تی+» است، کار می‌کرده است.

تارنمای «پردتور کچرز ایندیاناپولیس» را شخصی به نام اریک اشموت راه‌اندازی کرده و در چارچوب بخشی از جنبشی فعالیت می‌کند که هدفش به تله انداختن گرگ‌های پدوفیلی است.

او می‌گوید: «از نظر ما نظام قضایی آن‌چنان که باید برای این افراد حکم صادر نکرده است و آن‌ها را حبس نمی‌کند. به همین دلیل، ما آن‌ها را رسوا می‌کنیم که دست‌کم همه بدانند این‌ها گرگ‌های پدوفیلی هستند.»

هرچند پلیس در مواردی رد مجرمان را از این سازمان گرفته است، اما برخی می‌گویند این بازی با آتش است و شواهد آن‌ها دادگاه‌پسند نیست.

یک منبع دادستانی گفت: «اقدام‌های این نگهبانان در محاصره کردن یک فرد در واقع خطری بزرگ برای جامعه است، زیرا به پدوفیل‌ها امکان می‌دهد به‌خاطر مخدوش شدن پرونده، از ابتدا از پیگیری قانونی اجتناب کنند.»

بیشتر از جهان