ساخت کرم‌های پوستی از مخاط حلزون

بقراط حلزون له‌شده و شیرترش را برای رفع التهاب پوست تجویز می‌کرد

متخصصان پوست در ایالات‌متحده در حال بررسی و تکمیل مطالعات خود هستند-canva

مخاط به‌دست‌آمده از حلزون‌ها مدت‌هاست که یک محصول آرایشی محبوب است، اما اکنون مصرف‌کنندگان آمریکایی نیز به کرم‌ها و لوسیون‌های حلزون روی آورده‌اند.

هلیکس آسپرسا مولر گلیکوکونژوگه، شبیه وردی از جهان جادو است اما ترجمه‌اش می‌شود مخاط حلزون.

یکی از جدیدترین کرم‌های صورت که به صنعت آرایشی و بهداشتی ایالات‌متحده واردشده، مجموعه‌ای از محصولات ساخته‌شده با همان بقایای چسبناکی است که حلزون‌ها از خود باقی می‌گذارند.

هرچقدر هم که مخاط حلزون چندش‌آور به نظر می‌رسد، این واقعیت را در نظر بگیرید که ما به‌طورمعمول انواع ترکیبات حیوانی، گیاهی و معدنی را روی صورت، بدن و موهای خود می‌گذاریم که دست‌کمی از حلزون ندارند.

مخاط حلزون در طول تاریخ

چگونه وضعیت حلزون کوچک و دون‌پایه تغییر پیدا کرد؟

حلزون برای زمانی طولانی منتظر اوج گرفتن بوده است. بنا بر گزارش‌ها بقراط حلزون له‌شده و شیرترش را برای رفع التهاب پوست تجویز می‌کرد.

قرن‌هاست که در جوامع روستایی کوچک در جنوب ایتالیا از مخاط حلزون برای کاهش و تسکین زگیل، پینه و آکنه استفاده می‌شود؛ اما حلزون سرانجام در دهه ۱۹۸۰ از سایه بیرون آمد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سرآشپزهای فرانسوی که حلزون خوراکی سفارش می‌دادند متوجه شدند کارگران شیلیایی که اغلب دست‌ها و بازوهای خود را با قفس‌های فلزی می‌بریدند از مخاط حلزون برای التیام زخم و نرمی پوست استفاده می‌کنند.

گذشته از آن صنعت مراقبت از پوست کره جنوبی که همیشه به دنبال محصولات آرایشی پیشرفته (عجیب‌وغریب) بود، به حلزون علاقه‌مند شد و بودجه‌ای عظیم به تحقیق و توسعه این درمان نوپا اختصاص داد.

دانشمندان کره جنوبی می‌گویند که آزمایش‌های آن‌ها تائید کرده است که ترشحات حلزون پوست را آب‌رسانی می‌کند، لطافت آن را افزایش می‌دهد، رنگ‌دانه‌ها را بهبود می‌بخشد و حاوی خواص ضد میکروبی است که می‌تواند به جلوگیری از بروز آکنه کمک کند.

نظر متخصصین پوست چیست؟
متخصصان پوست در ایالات‌متحده در حال بررسی و تکمیل مطالعات خود هستند. برخی می‌گویند مخاط حلزون یک مد بهداشتی آزمایش نشده است و مصرف‌کنندگان باید مراقب باشند. دیگرانی هم هستند که این محصولات را بی‌ضرر می‌دانند.

دکترجاشوا زیچنر، مدیر تحقیقات زیبایی و بالینی درماتولوژی در بیمارستان مونت سینای در نیویورک، دراین‌باره گفت: «از هزاران سال پیش از مخاط حلزون در طب عامیانه برای درمان انواع بیماری‌های پوستی از زخم گرفته تا آکنه استفاده می‌شود.

این ماده اخیراً در برنامه‌های آرایشی مراقبت از پوست گنجانده‌شده است. مخاط حلزون که سرشار از اسید هیالورونیک مرطوب‌کننده است، خاصیت آب‌رسانی به پوست دارد. همچنین حاوی سطوح بالایی از آنتی‌اکسیدان است که التهاب پوست را آرام کرده و تولید کلاژن سالم را تقویت می‌کند.

البته پزشکان توصیه می‌کنند که پیش از استفاده از کرم‌های حلزون، مانند بقیه مواد آرایشی و بهداشتی آن را روی بخش کوچکی از پوست خود امتحان کنید تا مطمئن شوید که به این محصولات حساسیت ندارید.

بیشتر از مُد و زیبایی