صدراعظم آلمان: همه چیز برای به نتیجه رسیدن مذاکرات آماده است

اولاف شولتس در نشست امنیتی مونیخ گفت: ایران اتمی که امنیت اسرائیل را به خطر بیاندازد، غیر قابل پذیرش است

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان- JOHANNA GERON / POOL / AFP

روز شنبه، ۱۹ فوریه، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، گفت اکنون «لحظه حقیقت» فرا رسیده است تا روشن شود که آیا می‌توان برجام را نجات داد یا نه، و رهبری ایران باید انتخاب کند.

صدراعظم آلمان در نشست امنیتی مونیخ گفت ایران اتمی که امنیت اسرائیل را به خطر بیاندازد، غیر قابل پذیرش است.

به گزارش اسوشیتدپرس، صدراعظم آلمان افزود: مذاکرات در طی ۱۰ ماه گذشته پیشرفت زیادی کرده است و «همه عناصر برای به نتیجه رسیدن گفت‌وگوها اکنون روی میز است.»

اولاف شولتس با انتقاد از ایران به دلیل افزایش غنی‌سازی و محدود کردن بازرسی‌های ناظران آژانس اتمی سازمان ملل، گفت: «ما اکنون فرصت دست‌یابی به توافقی را داریم که برچیدن تحریم‌ها را ممکن می‌کند.» او در ادامه تأکید کرد: «در عین حال، اگر به زودی در این امر موفق نشویم، گفت‌وگوها با خطر شکست روبه‌رو است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته صدر اعظم آلمان، «اکنون لحظه حقیقت فرارسیده است.»

گفت‌وگوها میان ایران و بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیه، و چین برای بازگشت به برجام، در شهر وین، پایتخت اتریش، انجام می‌شود. ایالات متحده آمریکا غیرمستقیم در گفت‌وگوها شرکت می‌کند، چرا که آن کشور در سال ۲۰۱۸ و به فرمان دونالد ترامپ، رئيس جمهوری پیشین آمریکا، از آن توافقنامه خارج شد.

ایالات متحده پس از خروج از برجام دوباره تحریم‌های سنگینی بر ایران اعمال کرد. تهران نیز در واکنش به آن اقدام، بر فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم خود افزود و محدودیت‌های برجامی غنی‌سازی را زیر پا گذاشت.