گروه وابسته به جبهه مقاومت ملی در استان فراه اعلام موجودیت کرد

در هفته‌های اخیر، نیروهای وابسته به جبهه مقاومت ملی حملات خود به پایگاه‌های طالبان را افزایش دادند

گروه چریکی وابسته به جبهه مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود در استان فراه در غرب افغانستان، اعلام موجودیت کرد. فرماندهی این گروه را ادریس مبارز، فرزند محمد سلیم مبارز، از فرماندهان پیشین احمد شاه مسعود، به عهده دارد.

ادریس مبارز هدف از ایجاد این گروه را مبارزه برای آزادی و عدالت اجتماعی، تامین حقوق انسانی مردم افغانستان به ویژه اقلیت‌های مذهبی و زنان عنوان کرد و بر ایستادگی افراد گروهش در برابر طالبان تاکید کرد.

ویدیویی که روز جمعه، ۲۹ بهمن، در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، ادریس مبارز را با گروهی از افراد مسلح در دامنه یک کوه نشان می‌دهد که خطاب به مردم افغانستان، آغاز مبارزات گروه خود را اعلام می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس سخنان ادریس مبارز، به نظر می‌رسد که این ویدیو یک هفته قبل و در تاریخ ۲۲ بهمن ضبط شده و اکنون در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است. چریک‌های جبهه مقاومت ملی پیش از این در پنجشیر، بغلان و کاپیسا اعلام موجودیت کرده بود؛ اما این نخستین بار است که یک گروه چریکی حامی جبهه مقاومت ملی در یکی از استان‌های غربی افغانستان که اغلب پشتون‌نشین‌‌اند، علیه طالبان قیام می‌کند.

در هفته‌های اخیر، نیروهای وابسته به جبهه مقاومت ملی حملات خود به پایگاه‌های طالبان را افزایش دادند. در آخرین مورد، نیروهای جبهه مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود، پنجشنبه، ۲۸ بهمن، یک حمله موشکی به مرکز شهرستان دره در پنجشیر ترتیب دادند. به گفته منابع محلی، در پی پرتاب موشک به یک ساختمان در شهرستان دره، نیروهای جبهه مقاومت که در یکی از کوه‌های اطراف این شهرستان مستقر بودند، با نیروهای طالبان درگیر شدند. مقام‌های محلی طالبان در پنجشیر درگیری میان نیروهای جبهه مقاومت و طالبان را تایید کردند اما در این مورد جزئیاتی ارائه ندادند.

در همین حال، خبرها از شهرستان بنوی انداراب حاکی از حمله هوایی و زمینی طالبان به مواضع جبهه مقاومت ملی در این شهرستان است. مردم محلی به رسانه‌های افغانستان گفته‌اند که طالبان روز جمعه، ۲۹ بهمن، به پایگاه‌های جبهه مقاومت در منطقه خج از شهرستان بنوی انداراب حمله کرده‌اند. هنوز از تلفات ناشی از این حمله جزئیات دقیقی در دست نیست.