راز موفقیت تاداشی شوجی در صنعت مُد چیست؟

«پیراهن‌‌های مجلسی به تن کنید که در آن راحت باشید، چون اعتماد به‌ نفس زیبا است»

تاداشی شوجی، نامی آشنا در صنعت مد ایالات‌ متحده آمریکا است. این طراح آمریکایی که متولد ژاپن است، طراحی و نقاشی را از نوجوانی آغاز کرد. او در جوانی چندین سال نزد جیرو تاکاماتسو، برجسته‌ترین هنرمند ژاپن پس از جنگ جهانی دوم، طراحی کرد. در جوانی به دنبال فرصت‌های بهتر به آمریکا مهاجرت کرد و نزد کسانی چون بیل فرانک ویتن، از طراحان سرشناس هالیوود و ریچارد بلک‌ول، منتقد و روزنامه‌نگار عرصه مد، فعالیت هنری خود را ادامه داد. 

تاداشی شوجی در سال ۱۹۸۲ شرکت تجاری تاداشی شوجی را برای طراحی و تولید لباس زنانه افتتاح کرد. حالا دهه‌ها است لبا‌س‌های شیک، گاهی ساده و گاهی پرزرق‌وبرق او در سالن‌های مجلل هفته مد نیویورک خود‌نمایی می‌کنند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با آغاز همه‌گیری کرونا، صنعت مد و لباس هم از گزند آن در امان نماند. در سال ۲۰۲۰ هفته‌های مد در ایالات‌ متحده و کشورهای دیگر به‌ صورت مجازی به نمایش درآمدند؛ اما با آغاز واکسیناسیون و کمتر شدن قوانین قرنطینه این صنعت نیز کم‌کم جان تازه‌ای گرفت، تاداشی شوجی و چندین نشان تجاری صنعت مد دفیله‌‌ (رژه رفتن) خود را به‌ صورت مجازی برگزار می‌کنند.

در طرح‌های پاییزی ۲۰۲۲ تاداشی شوجی از پارچه‌های گوناگونی مانند مخمل با نگین‌های براق، گیپور‌، پارچه‌های شورون ژاکارد با رنگ‌های مناسب فصل، پارچه‌های مرواریددوزی و پولک‌دوزی استفاده شده است. شوجی در طراحی برخی از پیراهن‌ها از تاکسیدو (نوعی کت‌وشلوار) مردانه الهام گرفته است. در این مجموعه پیراهن‌هایی با چاک‌های بلند، آستین‌هایی با پف‌های بزرگ یا طرح‌هایی که از گیپور برای نشان دادن ظرافت زنانه استفاده شده است به چشم می‌خورد. 

پیام تاداشی شوجی به زنانی که به دنبال شیک‌پوشی، زیبایی و راحتی‌اند این است: «پیراهن‌‌های مجلسی به تن کنید که در آن راحت باشید، چون اعتماد به‌ نفس زیبا است و زیبایی با اعتماد به‌ نفس خودش را نشان می‌دهد. فقط خود خودتان باشید.»

چهره‌های سرشناسی از جمله میشل اوباما، بانوی اول سابق ایالات متحده آمریکا،‌ اکتاویا اسپنسر، هنرپیشه آمریکایی،‌ کیت هادسن، هنرپیشه هالیوود،  پاریس جکسون، دختر مایکل جکسون، و ده‌ها شخصیت نامدار دیگر لباس‌های طراحی شده تاداشی شوجی را بر تن کرده‌اند.

بیشتر از مُد و زیبایی