شمار مبتلایان تازه به کرونا در جهان ۱۹ درصد کاهش یافت

در هفته گذشته کمی بیش از ۱۶ میلیون نفر به کووید-۱۹ مبتلا شدند و نزدیک به ۷۵ هزار نفر جان باختند

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید سویه‌های آلفا، دلتا و بتا در حال کاهش‌اند-Yuri CORTEZ / AFP

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید در هفته گذشته شمار مبتلایان تازه به ویروس کرونا در سرتاسر جهان ۱۹ درصد کاهش داشت، اما آمار مرگ‌ومیر نسبتا یکنواخت ماند.

به گزارش اسوشیتدپرس، گزارش هفتگی این سازمان نشان می‌دهد که در هفته گذشته کمی بیش از ۱۶ میلیون تن به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شدند و نزدیک به ۷۵ هزار تن در سرتاسر جهان بر اثر ابتلا به این بیماری جان باختند.

منطقه غرب اقیانوس آرام تنها منطقه‌ای در جهان است که با افزایش (۱۹ درصدی) مبتلایان تازه روبه‌رو شد. آسیای جنوب شرقی با کاهشی۳۷ درصدی شاهد بیشترین کاهش در جهان بود. بر اساس این گزارش، آمار مرگ‌ومیر در خاورمیانه ۳۸ درصد افزایش داشت.

روسیه دارای بیشترین شمار مبتلایان تازه به بیماری کووید-۱۹ است. در هفته‌های اخیر، موارد ابتلا در روسیه و اروپای شرقی دوبرابر شد که عامل اصلی آن شیوع گسترده سویه اومیکرون است.

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید همه دیگر سویه‌های ویروس، از جمله سویه‌های آلفا و بتا و دلتا، در جهان در حال کاهش هستند و امیکرون جایگزین آن‌ها می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از میان بیش از ۴۰۰ هزار توالی ویروسی که هفته گذشته در بانک داده‌های این سازمان بارگذاری شد، بیش از ۹۸ درصد، اومیکرون بوده است.

مقام‌های بهداشتی می‌گویند از آنجا که سویه اومیکرون بیماری ملایم‌تری نسبت به سویه‌های پیشین ایجاد می‌کند، به‌رغم شیوع اومیکرون، نرخ بستری شدن و مرگ‌ومیر، به‌ویژه در کشورهایی که نرخ واکسیناسیون بالا دارند، افزایش چندانی نمی‌یابد.

دکتر ماتشیدوسو موئتی، مدیر منطقه آفریقای سازمان بهداشت جهانی، گفت که هفته گذشته در آن قاره «روشنایی پایان تونل» دیده شد، و با آن که نرخ واکسیناسیون در آن قاره پایین است، وضعیت از حالت اضطراری گذر کرد.

این خوشبینی‌ برخلاف هشدارهای تدروس آدهانوم، رئیس سازمان بهداشت جهانی، است که بارها اعلام کرد همه‌‌گیری هنوز پایان نیافته است و دولت‌ها نباید گمان کنند که در مرحله پایان همه‌گیری هستیم.

بیشتر از جهان