کامیلا؛ از خانواده‌ای غیر اشرافی تا ملکه بعدی بریتانیا

بااینکه کامیلا به دلیل رابطه‌اش با شاهزاده چارلز و سرنوشت ملکه دایانا به اندازه کافی محبوب نبود، نظر افکار عمومی در مورد او تغییر کرده است

کامیلا، همسر ولیعهد بریتانیا، عناوین بسیاری دارد؛ او در انگلستان، دوشس کورنوال و در اسکاتلند، دوشس روتسی است.

به گزارش بی‌بی‌سی عربی، درحالی‌که ازنظر قانونی، کامیلا را شاهزاده خانم ولز می‌نامند، او از این عنوان استفاده نکرد. همسرش، شاهزاده چارلز، همواره به‌سادگی از عبارت «همسر عزیز من» برای نامیدن کامیلا استفاده می‌کرد تا این‌که ملکه بریتانیا به‌تازگی اعلام کرد که مایل است وقتی شاهزاده چارلز به تخت نشست کامیلا صاحب عنوان «ملکه همسر» شود.

 ملکه بعدی بریتانیا کیست؟ 

کامیلا رزماری شاند در ۱۷ ژوئن ۱۹۴۷ در بیمارستان کینگز کالج به دنیا آمد. پدرش، بروس، افسر ارتش بود و دو بار نشان نظامی دریافت کرد. پدر کامیلا پس از آزادی از اسارت آلمانی‌ها به بریتانیا بازگشت و به تجارت مشروب مشغول شد.

محل زندگی آن‌ها یک‌ خانه بزرگ متعلق به قرن هجدهم در ایالت ساسکس بود و کامیلا، دختر بزرگ خانواده، دوران کودکی شادی را میان افرادی از طبقات بالای جامعه سپری کرد. خودش آن دوران را «از همه نظر عالی» توصیف کرده است: «خانه‌ای که من در آن بزرگ شدم فضایی آرام و پر از شادی و بازی کودکان، کتاب و حیوانات خانگی بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کامیلا در سال ۱۹۵۸ به مدرسه کوئینز گیت در کنزینگتون لندن رفت، اما در ۱۶سالگی برای پایان تحصیلاتش عازم سوئیس شد و سپس در موسسه بریتانیایی پاریس زبان فرانسه آموخت. او خاطراتش را از آن روزها این‌طور به یاد می‌آورد: «در آن روزها ما را تشویق نمی‌کردند که به دانشگاه برویم. دختران باهوش به ادامه تحصیل می‌پرداختند، اما هیچ‌کس به ما انگیزه زیادی برای ادامه راه نمی‌داد؛ بنابراین به کاوش در دانشگاه زندگی رو آوردیم.»

هنگامی‌که کامیلا از تحصیل فارغ شد، شایعاتی مبنی بر رابطه‌اش با چارلز، شاهزاده ولز، وجود داشت. با این حال او در ژوئیه سال ۱۹۷۳ با اندرو پارکر بولز ازدواج کرد.

در آن زمان اعتقاد بر این بود که کامیلا به دلیل تعلق نداشتن به طبقه اشراف، شرایط لازم برای این‌که ملکه آینده بریتانیا شود را ندارد؛ بنابراین درحالی‌که چارلز هزاران مایل دورتر، سوار بر ناوچه‌ای در دریای کارائیب بود، کامیلا به او خبر داد که قصد دارد با اندرو ازدواج کند و شاهزاده چارلز نامه‌ای اندوهناک برای او نوشت.

در زمان ازدواج کامیلا و اندرو در سال ۱۹۷۳ شاهزاده چارلز نیز به جشن آن‌ها دعوت شد، اما ازآنجایی‌که هنوز در هند غربی خدمت می‌کرد، از حضورش عذرخواهی کرد. ازدواج کامیلا چندان موفقیت‌آمیز نبود زیرا همسرش اندرو که به دلیل فعالیتش در ارتش زمان زیادی را دور از او می‌گذراند، با زنان دیگری در ارتباط بود. این موضوع کامیلا را آزار می‌داد با این حال جدایی در کار نبود.

پس از تولد دختر کامیلا، او دوباره دوستی‌اش با شاهزاده چارلز را از سر گرفت. همسر کامیلا از رابطه آن‌ها باخبر شد، اما معتقد بود این رابطه زودگذر است و به‌جایی نمی‌رسد. این رابطه عاطفی با قرار ملاقات همسر کامیلا با پرنسس آن هم‌زمان شد و پس از این‌که این زوج مدتی طولانی جدا از هم زندگی کردند، به طلاق آن‌ها ختم شد.

در آن زمان، وقتی خبر سرد شدن روابط پرنسس دایانا و شاهزاده چارلز به رسانه‌ها رسیده بود، اعلام عمومی شد که «شاهزاده قصدی برای ازدواج مجدد ندارد». این بیانیه برای دلجویی از کلیسا و افکار عمومی بود که کامیلا را مسئول وخامت روابط چارلز و دایانا می‌دانستند.

در سال ۱۹۹۷، زمانی که دایانا در یک تصادف رانندگی در پاریس درگذشت، افکار عمومی بسیار غمگین و خشمگین به‌ویژه علیه چارلز، همسر سابق شاهزاده دایانا بود. پس‌ازآن اتفاق،‌ کامیلا تمام تلاش خود را کرد که از کانون توجهات دور بماند زیرا می‌دانست که ملکه نیز مخالف ارتباط او با شاهزاده چارلز است.

با این حال رابطه چارلز و کامیلا پایان‌ناپذیر بود. دو سال پس از آرام‌تر شدن فضا، برای اولین بار عکسی از آن‌ها در کنار هم منتشر شد. سرانجام کامیلا در سال ۲۰۰۰ در یک مهمانی خصوصی با ملکه و فرزندان چارلز ملاقات کرد و خبر نامزدی آن‌ها به‌طور رسمی در فوریه ۲۰۰۵ اعلام شد.

ازآن‌پس کامیلا عنوان سلطنتی دوشس کورنوال را کسب کرد. او در این مدت همراه شاهزاده چارلز سفرهای سلطنتی را به بسیاری از کشورها مانند آمریکا، استرالیا، نیوزلند و اردن انجام داد و همچنین از خیریه‌های متعددی حمایت مالی کرد.

از سوی دیگر او رابطه خوبی با همسر سابقش، اندرو دارد و خانه خود را در ویلتشایر نگه داشته است تا بتواند اوقاتی را با فرزندان و نوه‌هایش سپری کند.

بااینکه کامیلا به دلیل رابطه‌اش با چارلز و سرنوشت دایانا برای ملکه شدن به اندازه کافی محبوب نبود، اعضای ارشد نهاد سلطنتی احساس می‌کنند که نظر افکار عمومی در مورد او در چند سال گذشته تغییر کرده است.

حالا هم‌زمان با افزایش محبوبیت کامیلا، اعلام رسمی ملکه بریتانیا مبنی بر این‌که همسر شاهزاده چارلز ملکه همسر شناخته می‌شود، به گمانه‌زنی‌ها درباره جایگاه بعدی کامیلا و ملکه بعدی پایان داده است.

بیشتر از جهان