جوکوویچ؛ واکسن نمی‌زنم! حتی اگر از رقابت‌های مهم محروم شوم

جوکوویچ قرار است هفته آینده در رقابت‌های تنیس ۵۰۰ امتیازی دبی حضور داشته باشد

نواک جوکوویچ به‌هیچ‌وجه حاضر نیست واکسن بزند - SCOTT BARBOUR / AFP

نواک جوکوویچ، مرد شماره ۱ تنیس جهان، که واکس نزدنش پیش از رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا در سال ۲۰۲۲  به اخراج او از این کشور منجر شد، پس از یک ماه لب به سخن گشود و در مصاحبه‌ای مدعی شد که به‌هیچ‌وجه حاضر نیست واکسن بزند؛ حتی اگر به محروم شدن او از کلیه مسابقات مهم و به‌خصوص رقابت‌های گرند اسلم تنیس منتهی شود.

جوکو پس از حاشیه‌های بسیار، بالاخره سکوت خود را شکست و در مصاحبه‌ای که به‌تازگی انجام داد، موضوع را این‌گونه بیان کرد: «من هرگز مخالف واکسیناسیون نبودم و نیستم. تلاش‌های زیادی در جهان برای مقابله با این ویروس در حال انجام است و امیدوارم که این همه‌گیری به‌زودی تمام شود. باید بگویم واکسیناسیون مهم‌ترین اقدامی است که انجام شد و شاید نیمی از مردم جهان واکسن زده‌اند و من نیز به آن احترام می‌گذارم، اما من از آزادی تصمیم‌گیری در مورد آنچه با بدن خود انجام می‌دهیم حمایت کرده‌ام. این بهایی است که حاضرم بپردازم زیرا اصولی برای بدنم دارم که از هرچیز دیگری مهم‌تر است و همان‌طور که می‌دانید همیشه به‌ سلامتی و تغذیه توجه ویژه‌ای داشته‌ام.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او ادامه داد: «باید بگویم درهیچ‌ جنبشی که به‌تازگی برای مبارزه با زدن واکسن شکل گرفته عضو نیستم و فقط می‌گویم هر کسی باید حق انتخاب داشته باشد. کشور استرالیا سخت‌گیرانه‌ترین قوانین برای ورود افراد به خاک این کشور را دارد و من هم از این قوانین پیروی کردم و هرگز قصد نداشتم از موقعیت خودم برای ورود به این کشور استفاده کنم. وزیر خارجه استرالیا از اختیار قانونی خود برای لغو ویزای من استفاده کرد چون تصور می‌کرد حضور من ممکن است به گرایش‌های ضد واکسن دامن بزند که من با این قضیه مخالفم.» 

جوکوویچ قرار است هفته آینده در رقابت‌های تنیس ۵۰۰ امتیازی دبی حضور داشته باشد؛ جایی که هنوز برای حضور شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها قوانین سخت‌گیرانه‌ای در نظر نگرفته است.

برگزارکنندگان رقابت‌های مسترز هزار امتیازی مونت‌کارلو نیز به‌تازگی در بیانیه‌ای اعلام کردند به بازیکنانی که واکسن نزده باشند، اجازه شرکت در رقابت‌ها را نخواهد داد. پیش از این، برگزارکنندگان رقابت‌های رولان گاروس و مستزر رم نیز بیانیه‌هایی مشابه منتشر کردند و به نظر می‌رسد به‌زودی رقابت‌های زیادی چنین قوانینی را اعمال کنند. این موضوع می‌تواند در آینده، برای مرد شماره ۱ تنیس جهان دردسرهای بسیار زیادی به وجود آورد. با این حال، جوکو اعلام کرد فعلا قصد ندارد واکسن بزند؛ حتی اگر او اجازه داده نشود در رقابت‌های رولان گاروس یا ویمبلدون شرکت کند؛ البته او به این موضوع نیز اشاره کرد که شاید در آینده نظرش تغییر کند.

بیشتر از تنيس