آمریکایی‌هایی که رای ندادند، حالا از ترامپ حمایت می‌کنند

ترامپ بارها اشاره کرد که قصد دارد در سال ۲۰۲۴ دوباره در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کند

یک نظرسنجی تطبیقی جدید نشان می‌دهد که دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴، با شرکت کسانی که در انتخابات قبل رای ندادند، جو بایدن را شکست خواهد داد.

این نظرسنجی را موسسه «ردفیلد اند ویلتون استراتژی» (Redfield & Wilton Strategies ) انجام داد و در آن از شرکت‌کنندگان پرسید از بین رئیس‌جمهوری بایدن، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق یا یک حزب سوم یا نامزدی که نامش در فهرست نیست، به کدام‌یک رای خواهند داد. ۱۴ درصد از کسانی که در انتخابات سال ۲۰۲۰ رای ندادند، گفتند که به بایدن رای می‌دهند؛ در حالی که درصد بسیار بیشتری یعنی ۳۴ درصد، ترامپ را انتخاب کردند.

این اختلاف به ویژه در مقایسه با آمار «تمام شرکت‌کنندگان» -شامل همه کسانی که در انتخابات پیش رای دادند و ندادند- زیاد است. در آمار کلی، رای بایدن و ترامپ هرکدام با ۴۱ درصد درست با هم برابر است.

نتایج نظرسنجی‌ها در ابتدای دوره ریاست‌جمهوری بایدن به طور غیرمعمولی به نفع او بود و بر اساس متوسط نتایج نظرسنجی موسسه «فایو ترتی ایت»، در اواخر ژانویه ۲۰۲۱ محبوبیت او ۵۵ درصد بود. اما در ماه اوت، با خروج آشفته آمریکا از افغانستان، آرای او به‌شدت افت کرد و تاکنون نیز جبران نشده است. میانگین نتایج نظرسنجی «فایو ترتی ایت» در روز ۱۱ فوریه نشان داد که ۴۱.۴ درصد آمریکایی‌ها از عملکرد او رضایت دارند و ۵۲.۵ درصد آنان ناراضی‌اند.

این در حالی است که ترامپ بارها اشاره کرد که قصد دارد در سال ۲۰۲۴ دوباره در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کند و بنا بر نظرسنجی موسسه ردفیلد و ویلتون، اگر چنین کند، حمایت قوی جمهوری‌خواهان را خواهد داشت؛ به طوری که ۸۷ درصد آن‌هایی که آخرین بار به او رای داده بودند، می‌گویند دوباره به او رای خواهند داد.

بایدن هم از حمایت قوی حزب خود برخوردار است؛ به طوری که ۸۲ درصد آن‌هایی که در سال ۲۰۲۰ به او رای دادند، می‌گویند که در سال ۲۰۲۴ نیز همین کار را خواهند کرد.

جالب این است وقتی از پاسخ‌دهندگان خواستند که به جای بایدن، نظرشان را در مورد انتخاب کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهوری بگویند، نتایج مختلف بود. در میان همه پاسخ‌دهندگان، هریس با کسب ۴۰ درصد موافق اندکی پایین‌تر از بایدن بود و حمایت از ترامپ به ۴۳ درصد افزایش یافت.

با این حال، در میان آن‌هایی که سال ۲۰۲۰رای ندادند، وضعیت هریس از بایدن بهتر بود و ۱۹ درصد رای‌نداده‌ها یعنی پنج درصد بیشتر از بایدن به او رای دادند و رای ترامپ در همان ۳۴ درصد ثابت ماند.

© The Independent