ترامپ از هوادارانش خواست به پا خیزند

دونالد ترامپ از هواداران «عظمت را به آمریکا برگردانیم» (ماگا) خواست در اعتراض به اجباری شدن واکسن در دولت بایدن، در آستانه سالگرد ۶ ژانویه به پا خیزند»

ترامپ تاکید کرد برخلاف دولت بایدن، دولت او هرگز چیزی را اجباری نکرده بود‌ـ Brendan Smialowski / AFP

دونالد ترامپ از «هواداران عظمت را به آمریکا برگردانیم (ماگا)» خواست در اعتراض به اجباری شدن واکسن در دولت بایدن، در آستانه شش ژانویه (۱۶ دی)، سالگرد شورش در ساختمان کنگره «به پا خیزند».

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در بیانیه‌ای که گروه سیاسی «نجات آمریکا» روز چهارشنبه منتشر کرد، از جو بایدن به دلیل «صحبت» از اجبار دولتی تزریق واکسن در مدرسه‌ها و تعطیلی اجباری مدرسه‌ها در گیرودار افزایش تعداد مبتلایان به کووید‌ـ۱۹به‌شدت انتقاد کرد.

ترامپ در این بیانیه گفت: «حالا دولت بایدن از تعطیلی مدرسه‌ها و حتی اجباری شدن تزریق واکسن به دانش‌آموزان صحبت می‌کند.»

اما تاکنون هیچ‌گونه صحبتی از چنین تصمیمی در دولت بایدن مطرح نشده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ترامپ گفت: «این بی‌عدالتی است و جماعت اعتلای دوباره آمریکا باید به پا خیزند و با این زیاده‌روی فاحش دولت فدرال مقابله کنند.»

او این بیانیه را در حالی منتشر کرده است که اخیرا رسانه‌ها از احتمال اجباری شدن واکسن در مدرسه‌های دولتی منطقه دیترویت برای تمام دانش‌آموزان پیش از آغاز جلسه بعدی خبر داده‌اند.

خبر جدید!

پرزیدنت ترامپ:

«... دولت ما هر کاری که گفتند نمی‌تواند بکند کرد- در کوتاه‌ترین زمان ممکن واکسن ساختیم. اما هرگز اجبار نکردیم و هرگز نخواهم کرد! مردم باید حق انتخاب داشته باشند هرطور می‌خواهند بهداشت و سلامت خود را مدیریت کنند. باید جلوی دولت فدرال را گرفت...»

لیز هرینگتون (realLizUSA@)، ۵ ژانویه ۲۰۲۲

البته هیچ اجبار سراسری اعمال نشده است.

اجبار واکسن در سطح ایالتی یا در برخی مناطق آموزش‌وپرورش است.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های ایالات‌ متحده به همه آمریکایی‌های پنج‌ سال به بالا توصیه کرده است برای پیشگیری از ابتلا به بیماری حاد و بستری، واکسن کووید بزنند.

ترامپ همچنین دولت خود را با دولت بایدن مقایسه کرد و با دادن لقب «زیادی خوشحال از اجبار» به دموکرات‌ها، از آن‌ها انتقاد کرد.

او تاکید کرد دولتش هرگز هیچ‌ چیزی را اجباری نکرده بود.

ترامپ گفت: «دولت ما هر کاری که گفتند نمی‌تواند بکند کرد- در کوتاه‌ترین زمان ممکن واکسن ساختیم. اما هرگز چیزی را اجباری نکردیم و هرگز نخواهم کرد! مردم باید حق انتخاب داشته باشند هرطور می‌خواهند بهداشت و سلامت خود را مدیریت کنند.»

او گفت باید «جلوی دولت فدرال گرفته شود و آزادی به مردم بازگردانده شود تا خودشان تصمیم بگیرند می‌خواهند واکسن بزنند یا نه.»

او این بیانیه را یک روز پیش از اولین سالگرد شورش در ساختمان کنگره آمریکا منتشر کرد.

عده‌ای معتقدند شورش ۶ ژانویه سال گذشته در پی درخواست ترامپ از هوادارانش برای «جنگ تا آخرین نفس» و «جلوگیری از تقلب» رخ داد.

شماری از مردم، که بیشتر هواداران رئیس‌جمهوری سابق بودند، برای حمایت از این ادعا که در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ تقلب شده است، در ساختمان کنگره جمع شدند.

© The Independent

بیشتر از جهان