مارک رایلنس می‌گوید ایلان ماسک مرد خطرناکی است

مجله تایم، ماسک را در سال ۲۰۲۱ مرد سال انتخاب کرد

مارک رایلنس،‌ هنرپیشه سینما - LOIC VENANCE / AFP

مارک رایلنس گفته که ایلان ماسک، مدیرعامل میلیاردر تسلا شخصی «خطرناک» است.

این بازیگر به‌تازگی در کمدی سیاه آخرالزمانی «بالا را نگاه نکن» در نقش پیتر ایشرول، یک مدیرعامل میلیاردر ظاهر شده است که بسیاری بر این باورند که شخصیتش از ماسک، استیو جابز اپل، مارک زاکربرگ فیس‌بوک و جف بزوس آمازون اقتباس شده است. 

رایلنس در گفت‌وگو با نشریه هالیوود ریپورتر گفت او «به همه این مردها برای الهام گرفتن نگاه کرده‌» است.

او افزود: «من حدود نیمی از کتاب ایلان ماسک را خواندم. بی‌تردید به طرز فکر این مرد و این‌که فناوری بزرگ‌ترین چیز در جهان خلقت است و هیچ نیروی دیگری بالاتر از آن نیست و با هر چیز که طبیعت به طرفمان بیندازد روبه‌رو خواهیم شد، بسیار فکر کردم.»   

رایلنس گفت: «آن‌ها فکر می‌کنند کار خوب انجام می‌دهند –‌به همین دلیل درصحنه‌ای که کاراکتر (لئوناردو دی کاپریو) به (ایشرول) می‌گوید فکر می‌کند او تنها یک تاجر است، ناراحت می‌شود‌– این افراد نظراتی سخت متعالی در مورد آنچه می‌کنند، دارند. فکر نمی‌کنند آدم‌های بدی باشند، درست برعکس. این را در مورد ایلان ماسک حس می‌کنید. آن‌ها فکر می‌کنند بشریت را نجات خواهند داد. من فکر می‌کنم آن‌ها خطرناک‌اند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مجله تایم، ماسک را در سال ۲۰۲۱ برای کارهایش در رابطه با فضا، اتومبیل‌های برقی و طرح‌هایش برای انتقال بشر به کره مریخ و سرمایه‌گذاری روی پول‌های دیجیتالی، مرد سال انتخاب کرد.

در مقاله‌ای که تایم در این مورد نوشت آمده است که «ما هنوز نمی‌دانیم تسلا، اسپیس اکس و سرمایه‌گذاری‌هایی که ماسک هنوز فکرش را نکرده است تا چه حد بر زندگی‌مان تاثیر خواهد داشت. او در ۵۰‌ سالگی به‌اندازه کافی فرصت برای نوشتن آینده خودش و ما دارد. دوست داشته باشید یا نداشته باشید، ما اکنون در دنیای ماسک قرار داریم.»

بسیاری از مردم به خاطر نفوذی که ماسک در جایگاه یک فرد دارد، با حزم و احتیاط به او می‌نگرند. تنها یک توییت او می‌تواند بازارهای [جهانی] را زیر نفوذ بگیرد و تازه‌ترین سرمایه‌گذاری‌اش روی «استارلینک» می‌تواند به سراسر کره زمین اینترنت برساند. 

سید محاسب، کارآفرین آمریکایی در مقاله اخیر ایندیپندنت با عنوان «چگونه از اَبَرشرور شدن ایلان ماسک جلوگیری کنیم؟ کاملا ساده است»، نوشت: «‌هیج فرد یا موسسه‌ای نباید بار چنین مسئولیت بی‌سابقه‌ای را به دوش بکشد؛ اما به جای وضع مالیات یا مقررات بر ماسک تا حدی که از صحنه خارج شود، زمان آن فرارسیده است که برایش یک رقیب واقعی پیدا کنیم. 

«به همین دلیل وقت آن است که رقبای ایلان از همان یارانه‌هایی برخوردار شوند که در درجه اول به تسلا و اسپیس اکس توانایی غلبه کردن را داد.»

 

© The Independent

بیشتر از جهان