کامیون‌داران معترض مرز کانادا و آمریکا را بستند

مسدود شدن این گذرگاه مرزی، بر تولید صنایع خودروسازی در هر دو کشور آمریکا و کانادا تاثیر منفی گذاشته است

فرماندار ایالت اونتاریو کانادا روز جمعه در واکنش به حرکت اعتراضی کامیون‌داران، در این ایالت وضع فوق‌العاده اعلام کرد.

از دوشنبه گذشته، صدها راننده کامیون که به محدودیت‌های کانادا در مورد همه‌گیری کرونا اعتراض دارند و خواستار برکناری جاستین ترودو، نخست‌وزیر این کشورند، پل «آمباسادور» در مرز کانادا با ایالات متحده آمریکا را مسدود کرده‌اند.

صدها کامیون‌دار دیگر نیز در دو هفته گذشته، رفت‌وآمد در مرکز شهر اتاوا را فلج کرده‌اند.

روز جمعه، داگ فورد، فرماندار اونتاریو، گفت که روز شنبه کابینه ایالتی تشکیل خواهد داد تا مسدود کردن راه‌های ضروری را غیرقانونی اعلام کند.

او گفت: «دو هفته از محاصره اتاوا می‌گذرد. این یک اشغال غیرقانونی است. دیگر تظاهرات اعتراضی نیست.»

شهردار شهر وینزور کانادا در مرز این کشور با آمریکا که پل آمباسادور در نزدیکی آن است، روز جمعه خواستار حکم قانونی دادگاه برای از میان برداشتن راه‌بندان شد. کمبود قطعات و مواد به دلیل مسدود شدن این گذرگاه مرزی بر تولید صنایع خودروسازی در هر دو کشور آمریکا و کانادا تاثیر منفی گذاشته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مسئولان دولتی فدرال، ایالت‌ها و شهرستان‌ها تاکنون کامیون‌داران معترض را که خود را «کاروان آزادی» می‌خوانند، متفرق نکرده‌اند؛ که ظاهرا دلیل این خودداری کمبود نیروی انسانی پلیس، احترام کانادا به آزادی بیان و بیم از واکنش خشونت‌آمیز است؛ اما فشار برای بازگشایی پل مرزی رو به افزایش است. کارخانه‌های فورد، جنرال موتورز، تویوتا و هوندا به دلیل نرسیدن قطعات یدکی یا تعطیل کرده‌ یا برخی شیفت‌ها را لغو کرده‌اند.

دولت جو بایدن از جاستین ترودو خواسته است که از اختیارات فدرال خود برای پایان دادن به راه‌بندان استفاده کند.

پل آمباسادور پررفت‌وآمدترین گذرگاه مرزی میان آمریکا و کانادا است و حدود یک چهارم کل تجارت بین دو کشور از طریق آن انجام می‌شود.

بیشتر از جهان