انفجار در نماز جمعه بادغیس افغانستان یک کشته و ۱۵ زخمی بر جا گذاشت

حمله به مراسم نماز جمعه پس از سلطه طالبان افزایش یافته است

در ماه‌های اخیر، چندین حمله در استان‌های قندز، قندهار و ننگرهار نیز صورت گرفته است‌ـ JAVED TANVEER/AFP

منابع محلی در استان بادغیس در غرب افغانستان می‌گویند انفجاری در شهر قلعه نو باعث زخمی شدن ده نمازگزار شده است. به گفته شاهدان عینی، حوالی ظهر روز جمعه یک انفجار در مسجد جامع شهر قلعه نو مرکز استان بادغیس در غرب افغانستان باعث کشته شدن یک تن و زخمی شدن بیش از ۱۵ تن شده است.

این انفجار زمانی صورت گرفت که نمازگزاران پس از ادای نماز جمعه در حال خروج از مسجد بودند. نوع انفجار هنوز معلوم نیست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقام‌های امنیتی طالبان در استان بادغیس این انفجار را تایید کرد‌ه‌اند اما جزئیات بیشتری در مورد این حادثه به رسانه‌ها نداده‌اند. آصف قانت، رئیس صحت (بهداشت) بادغیس، به طلوع نیوز گفته است که تا لحظه انتشار خبر، یک کشته و ۱۵ زخمی به بیمارستان مرکزی شهر قلعه نو انتقال داده شده‌اند.

به گفته قانت، در میان زخمی‌ها، سه کودک نیز دیده می‌شوند. او در ادامه افزود وضعیت یکی از زخمی‌ها وخیم است.

تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حادثه را بر عهده نگرفته است و هنوز مشخص نیست که انفجار ناشی از مین جاسازی شده بوده است یا حمله انتحاری.

حمله به مراسم نماز جمعه پس از سقوط دولت پیشین و روی کار آمدن طالبان، به یک نگرانی عمده برای مردم افغانستان تبدیل شده است. در ماه‌های اخیر، چندین حمله در استان‌های قندز، قندهار و ننگرهار نیز صورت گرفته است. گروه داعش در گذشته مسئولیت حمله به مساجد را که بیشتر آن‌ها مساجد اهل تشیع بودند بر عهده گرفته بود. به نظر می‌رسد این حمله نیز کار گروه داعش باشد.