ادعای طالبان در مورد بازداشت عاملان حمله به مسجد شیعیان در قندهار

فرمانده نظامی طالبان در قندهار در مورد تعداد افراد بازداشت‌شده، هویت آن‌ها و محل بازداشت صحبتی نکرده است

ملا عبدالغفار محمدی، فرمانده نظامی طالبان در قندهار، ادعا کرده است که تعدادی از افراد مرتبط به حمله داعش به  نمازگزارانِ مسجد امام بارگاه فاطمیه شهر قندهار بازداشت شده‌اند. ملا محمدی دیروز دوشنبه ۸ نوامبر، در صحبت با رسانه‌ها گفت پس از حمله دو مهاجم داعش به مسجد امام بارگاه فاطمیه در شهر قندهار که ۴۵ کشته و بیش از ۱۰۰ زخمی برجا گذاشت، طالبان تلاش کرد تا عاملان حمله را بازداشت کند. به گفته محمدی، درنتیجه تلاش‌های طالبان، چندین تن از افراد سازمان‌دهنده این حمله بازداشت شده‌اند.

فرمانده نظامی طالبان در قندهار در مورد تعداد افراد بازداشت‌شده، هویت آن‌ها و محل بازداشت صحبتی نکرده است. او گفت پس از تحقیق  بیشتر، جزئیات را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ملا محمدی گفت فعالیت داعش در قندهار اندک است و این گروه نمی‌تواند نظمی را که طالبان ایجاد کرده برهم بزند. این مسئول نظامی طالبان ادعا کرد که پس از حمله به نمازگزاران شیعه در قندهار، فعالیت‌ نهادهای نظامی طالبان برای مهار تهدیدها افزایش یافته است و از این پس، هر اقدام خرابکارانه قبل از اجرا خنثی خواهد شد.

روز جمعه ۱۵ اکتبر، دو مهاجم انتحاری با حمله به مراسم نماز جمعه در مسجد امام بارگاه فاطمیه در مرکز شهر قندهار، باعث مرگ ۴۵ تن و مجروح کردن بیش از ۱۰۰ تن از نمازگزاران شدند. گروه داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و هشدار داد به حمله‌ به مناطق شیعه‌نشین افغانستان ادامه می‌دهد.

یک‌هفته قبل از حمله مرگبار داعش به مسجد شیعیان در قندهار، یک مهاجم انتحاری این گروه روز ۸ اکتبر خود را میان جمعیت نمازگزاران در مسجد سیدآباد شهر قندوز منفجر کرد که در نتیجه این حمله، ۱۵۰ تن کشته و ۲۵۰ تن مجروح شدند.