گزارش بلومبرگ از ملاقات جرد کوشنر با ولیعهد عربستان سعودی

بلومبرگ: احتمال همکاری داماد ترامپ و عربستان در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر وجود دارد

بلومبرگ با اشاره به روابط نزدیک کوشنر و ولیعهد عربستان سعودی نوشت، او در ماه‌های اخیر سفرهای متعددی به منطقه خلیج فارس داشت- Ludovic MARIN / AFP

بلومبرگ از ملاقات جرد کوشنر، داماد دونالد ترامپ و مشاور ارشد سابق رییس‌جمهوری آمریکا با شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی خبر داد.

بلومبرگ با اشاره به شانس زیاد دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا نوشت، کوشنر تنها مقام عالی دولت پیشین ترامپ نیست که به عربستان سفر کرده است. منوچین، وزیر خرانه‌داری دولت ترامپ نیز در ماه اکتبر به ریاض سفر کرده بود. روابط عربستان سعودی و آمریکا در دولت ترامپ بسیار گرم و دوستانه بود، اما در دولت جو بایدن روابط سردتر شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این خبرگزاری آمریکایی به نقل از منابع مطلع گزارش داد که کوشنر در جریان سفر کاری و شخصی به منطقه از تاسیسات نفتی آرامکو نیز بازدید کرد. او با مدیرعامل آن و دیگر مقامات ارشد این شرکت نفتی گفت‌و‌گو کرده است.

دو منبع آگاه به بلومبرگ گفتند که احتمال همکاری برای سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر مطرح است.

بلومبرگ با اشاره به روابط نزدیک کوشنر و ولیعهد عربستان سعودی نوشت، او در ماه‌های اخیر سفرهای متعددی به منطقه خلیج فارس داشته است.

جرد کوشنر از معماران پیمان ابراهیم بین امارات متحده عربی و اسرائیل برای عادی‌سازی روابط بود که در مهرماه سال گذشته در آمریکا امضا شد.

عربستان تنها مقصد سفرهای اخیر کوشنر به اقتصادهای بزرگ منطقه نبوده است.

او به امارات متحده عربی نیز سفر کرده و به همراه خانواده‌اش از دبی اکسپو ۲۰۲۰ که در حال برگزاری است بازدید کرد.

کوشنر و آرامکو به درخواست بلومبرگ برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

بیشتر از جهان