سلما هایک الگوی کیم کارداشیان نوجوان بود

۳۰ درصد از زنانی که به مطب یکی از جراحان پلاستیک در بورلی هیلز مراجعه می‌کنند، خواسته‌اند شبیه کیم کارداشیان شوند

کارداشیان زمانی که در دهه ۹۰ به سن بلوغ رسید، نماد و الگوی زیبایی که بتواند با آن همذات‌پنداری کند، نداشت-twitter/KimKardashian

 کارداشیان می‌گوید در زمان بلوغ و نوجوانی افزایش محبوبیت سلما هایک به او آموخت که «قیافه‌های دیگری وجود دارد که مردم آن را زیبا می‌دانند». ستاره میلیاردر خانواده کارداشیان گفت زمانی که در دهه ۹۰ به سن بلوغ رسیده بود، نماد و الگوی زیبایی که بتواند با آن همذات‌پنداری کند، نداشت.

به گفته کیم این موضوع با به صحنه آمدن ستارگانی مانند سلما هایک و جنیفر لوپز تغییر کرد و او در آن مرحله تشخیص داد که: «خب، پس شکل‌های دیگری از بدن هم وجود دارد. ظاهرهای دیگری نیز هست که مردم آن را زیبا بدانند.«

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کیم می‌گوید: «برای جشن دبیرستان الگوی من سلما هایک بود. من درحالی‌که عکسی از او در دست داشتم برای خرید رفتم. مثل این بود که بالاخره کسی را دارم که از او الگو بگیرم.»

نشریه مد و زیبایی ووگ که این گفتگو را با کارداشیان انجام داد تصویر جدیدی از او را روی جلد خود برد تا درباره خودآگاهی تازه او و دنیای جدید کیم سخن بگوید؛ اما با انتشار تصاویر این ستاره مد و سبک زندگی برای شماره جدید (مارس ۲۰۲۲) مجله ووگ موجی از انتقادها به سمت این نشریه و کارداشیان روانه شد.

منتقدان این طرح جلد می‌گویند پوست کارداشیان به‌وضوح تیره‌تر از حد معمول است. تصاویر شباهت زیادی به تصاویر ستاره‌های سیاه‌پوست مانند بیانسه، نینا سیمون خواننده دارند. حتی یکی از تصاویر با جلد نوامبر این نشریه با حضور نائومی کمبل مو نمی‌زند.

این اولین باری نیست که کارداشیان متهم به تصاحب فرهنگی شده است. او بااینکه قبلاً چندین بار با اظهار تأسف گفته قطعاً از اشتباهاتش «درس گرفته» اما بازهم آن را تکرار می‌کند. انتقادها به نشریه مد بیشتر از این منظر است که ما در ماه بزرگداشت فرهنگ سیاهان هستیم و ووگ به‌عنوان نشریه جریان ساز زیبایی «حتی به خودش زحمت نداده تصویری از هنرمندان سیاه‌پوست روی جلد داشته باشد.»

این انتقادها شاید باعث به سایه برده شدن صحبت‌های کارداشیان درباره خودآگاهی زنان درباره معیارهای زیبایی شود.

درحالی‌که نفوذ و تاثیر کیم و خانواده‌اش بر استانداردهای زیبایی غیرقابل‌انکار است، ووگ به آماری اشاره می‌کند که ظاهراً نشان می‌دهد ۳۰ درصد از زنانی که به مطب یکی از جراحان پلاستیک در بورلی هیلز مراجعه می‌کنند، خواسته‌اند شبیه او شوند. کیم می‌گوید این مهم است که هر دو طرف ماجرا در نظر گرفته شود؛ هم طرف مثبت و هم طرف منفی.

کارداشیان با اذعان به اینکه او و خواهرانش به خاطر تبلیغ «هر چیزی» سرزنش شده‌اند، گفت: «مطمئناً به خاطر شبکه‌های اجتماعی تاثیری در رابطه با اینکه گروهی کلی از مردم خودشان را می‌بینند وجود دارد، هم مثبت و هم منفی. من متوجه این موضوع هستم.»

کیم توضیح داد: «من فقط سعی می‌کنم زندگی‌ام را بگذرانم و برای مردم خوشحال باشم؛ و من فکر می‌کنم زمانی که این‌طور زندگی می‌کنید، جلوی آن چیزها را می‌گیرید. این مثل وقتی است که اسب مسابقه‌ چشم‌بند می‌گذارد تا فقط بتواند جلو را ببیند. شما باید آن اسب مسابقه باشید، آن چشم‌بندها را بپوشید و بروید؛ و اگر شروع به تلاش برای دیدن سمت راست یا چپ خود کردید، کله‌پا می‌شوید.»

بیشتر از مُد و زیبایی