ابراز امیدواری فاوچی به پایان محدودیت‌های کرونایی در سال جاری میلادی

«همه‌گیری به نوعی تعادل و سکون خواهد رسید»

فاوچی معتقد است همان طور که از مرحله انفجاری همه‌گیری عبور می‌کنیم، قطعا از آن خارج هم خواهیم شد- SHAWN THEW / POOL / AFP

مدیر مؤسسه ملی بیماری‌های عفونی ایالات متحده در مصاحبه‌ای که گزارش آن روز سه‌شنبه، ۸ فوریه، منتشر شد، گفت محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری کووید-۱۹ می‌توانند «زود» برچیده شوند؛ حتی شاید در سال جاری میلادی.

به گزارش تارنمای خبری اکسیوس، آنتونی فاوچی به روزنامه بریتانیایی فایننشال تایمز گفت که اعتقاد ندارد «ما در حال از بین بردن ویروس باشیم»، اما تاکید کرد که همه‌گیری به نوعی تعادل و سکون خواهد رسید.

او در ادامه ابراز امیدواری کرد که به‌زودی زمانی برسد که جمعیت کافی در برابر ویروس واکسینه شده باشند و مردم به اندازه کافی در برابر این بیماری محافظت شده باشند تا بتوان محدودیت‌های کووید را پشت سر گذاشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مشاور ارشد پزشکی جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، همچنین با این پیش‌بینی موافقت کرد که بخش بزرگی از محدودیت‌های اجتماعی که به دنبال همه‌گیری کرونا اعمال شده است، می‌تواند تا پایان ۲۰۲۲ برچیده شود.

دکتر فاوچی گفت، همان طور که ایالات متحده به سمت پشت سر گذاشتن یک مرحله دشوار همه‌گیری پیش می‌رود که به دلیل سویه اومیکرون شدت گرفته است، این نهادهای بهداشتی هستند که تصمیم‌گیرنده خواهند بود، نه دولت بایدن.

او افزود، در حالی که از مرحله انفجاری همه‌گیری عبور می‌کنیم، که قطعا از آن خارج هم خواهیم شد، تصمیم‌های مرتبط در این زمینه به جای آن که به‌صورت متمرکز و اجباری اتخاذ شوند، در سطوح محلی خواهند بود.

تاکنون بیش از ۴۰۱ میلیون مورد ابتلا به کووید-۱۹ در جهان به ثبت رسیده است و شمار جان‌باختگان از ۵ میلیون و هفتصد هزار تن برگذشته است. آمار ابتلا در ایالات متحده بیش از ۷۷ میلیون، و شمار درگذشتگان حدود ۹۰۸ هزار تن است.

بیشتر از بهداشت و درمان