بعد از تاجگذاری شاهزاده چارلز، همسرش کامیلا ملکه بریتانیا خواهد شد

کامیلا به دلیل رابطه‌اش با چارلز و سرنوشت دایانا برای ملکه شدن به اندازه کافی محبوب نبود

ملکه بریتانیا می‌خواهد وقتی چارلز به تخت نشست کامیلا صاحب عنوان «ملکه همسر» شود.

ملکه الیزابت دوم، در پیامی صمیمانه به مناسبت هفتادمین سالگرد به سلطنت رسیدن، از «آرزوی صمیمانه» خود دراین‌باره سخن گفت.

ملکه آشکارا اظهار امیدواری کرد دوشس کورنوال با پادشاه شدن چارلز، ملکه همسر شود. پیام صریح او راه را برای ملکه شدن کامیلا هموار کرد.

 

 

زمانی که دوشس کورنوال در سال ۲۰۰۵ با شاهزاده ولز ازدواج کرد، از سوی دربار بریتانیا علیاحضرت شاهزاده همسر (HRH The Princess Consort) نامیده شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مدت‌ها گمان می‌رفت که این عنوان برای کامیلا مناسب است. در آن زمان دوشس در نظرسنجی‌ها به دلیل رابطه‌ای که با چارلز در زمان ازدواجش با پرنسس دایانا داشت، از محبوبیت کمی برخوردار بود.

چارلز مدت‌هاست که این خواست قاطعانه‌ را داشته که همسرش عنوان ملکه همسر را داشته باشد و درنتیجه زمانی که او پادشاه شد، کامیلا نیز به‌عنوان ملکه تاج‌گذاری کند. سرانجام ملکه الیزابت در پیامی کتبی که روز شنبه منتشر شد، تصریح کرد که از این موضوع حمایت کرده است.

 

 

در این پیام او از ملت برای «وفاداری و محبتی» که در طول سلطنت طولانی خود دریافت کرده بود تشکر کرد.

همچنین در پیام ملکه آمده است: «هنگامی‌که پسرم چارلز در زمان مقدر پادشاه شد، می‌دانم که از او و همسرش کامیلا، همان حمایتی را خواهید کرد که از من کردید؛ و این آرزوی صمیمانه من است که در آن زمان همچنان که او به خدمت وفادارانه خود ادامه می‌دهد کامیلا به‌عنوان ملکه همسر شناخته شود.»

 

 

 اخیراً ملکه بارها حمایت قاطع خود را از کامیلا اعلام کرده است. اعضای ارشد نهاد سلطنتی به‌وضوح احساس می‌کنند که نظر افکار عمومی در مورد کامیلا در چند سال گذشته با افزایش محبوبیت او تغییر کرده است و این لحظه تاریخی در سلطنت ملکه زمان مناسبی برای پایان دادن به گمانه‌زنی‌ها درباره عنوان آینده کامیلا است.