«ناتوانی بایدن از واکنش مناسب به برنامه موشکی ایران»

گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا از بایدن خواستند توجه خود را بر توان موشکی ایران متمرکز کند

ایران هم‌زمان با مذاکرات مربوط به توافق هسته‌ای در وین، ۱۶ فروند موشک بالیستیک آزمایشی پرتاب کرده‌ است-IRGC PR Office

در حالی که دولت ایالات متحده به مذاکره برای احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران ادامه می‌دهد، گروهی از نمایندگان کنگره با ارسال نامه‌ای به جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، از او خواسته‌اند بر توانایی‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران تمرکز کند.

به گزارش نشنال ریویو، شماری از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در این نامه که نسخه‌ای از آن به دست این پایگاه خبری رسیده، هشدار داده‌اند که دولت بایدن نتوانسته است به تحولات و پیشرفت‌های اخیر برنامه موشکی ایران پاسخ مناسبی بدهد.

در این نامه که جو ویلسون، رئیس گروه امنیت ملی کمیته مطالعاتی جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان، آن را تنظیم کرده و به امضای شماری دیگر از قانون‌گذاران هم رسیده، آزمایش اخیر ماهواره‌بر ایران با استفاده از فناوری نوین دلیل مشخص این نگرانی عنوان شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این گروه از نمایندگان جمهوری‌خواه با اشاره به «ابراز نگرانی» دولت بایدن در مورد پرتاب‌هایی ایران در سال گذشته، گفته‌اند که این پرتاب‌ها می‌تواند «متحدان آمریکا در اروپا و سرزمین ایالات متحده را به‌طور بالقوه در تیررس قرار دهد.»

به عقیده امضاکنندگان این نامه، «نگرانی و محکومیت کافی نیست و اقدام لازم است». آن‌ها نوشته‌اند که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دسامبر ۲۰۲۱، هم‌زمان با مذاکرات مربوط به توافق هسته‌ای در وین، ۱۶ فروند موشک بالیستیک آزمایشی پرتاب کرده‌اند.

نامه جو ویلسون و همکاران جمهوری‌خواه او در حالی به رئیس‌جمهوری آمریکا ارسال می‌شود که شورشیان حوثی تحت حمایت حکومت ایران اخیرا امارات متحده عربی، یکی از متحدان کلیدی ایالات متحده در منطقه، را هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده‌اند.

وزارت امور خارجه ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ نام گروه شبه‌نظامی حوثی یا جنبش انصارالله را از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی خارج و اعلام کرد که گنجاندن نام این گروه در فهرست یادشده، برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن مانع ایجاد می‌کند.