عاشقان نوتلا! امروز، روز شما است

طعم استثنایی نوتلا یادگار زمان حکمرانی ناپلئون بر تورین ایتالیا است که کاکائو در اروپا به‌سختی پیدا می‌شد

بهتر است نوتلا در دمای اتاق نگهداری شود - Canva

آیا خوشبختی چیزی جز طعم خوشایند کرم فندقی است؟ به‌خصوص که این کرم، نوتلای فندقی باشد، روی نان تست یا درست در قلب یک شیرینی. بگذریم که بسیاری هم ترجیح می‌دهند نوتلا را خیلی ساده با قاشق یا انگشت نوش‌جان کنند و از طعم دلنشین آن غرق لذت شوند!

ریشه این طعم جادویی به اوایل دهه ۱۸۰۰ باز می‌گردد. زمان حکمرانی ناپلئون بر تورین ایتالیا؛ دوره‌ای که کاکائو در اروپا به‌سختی پیدا می‌شد. در آن روزها، یک شکلات‌ساز ایتالیایی مقداری فندق به شکلات جیاندوجا (نام شیرینی) اضافه کرد که در طعم این شیرینی، تغییری شگفت‌ پدید آورد. البته این کرم ترکیبی را پیتر فررو، نانوایی اهل آلبا در ایتالیا، در اواسط دهه ۱۹۶۰ جهانی کرد. سپس پسرش، میشل، دستور آن را کمی تغییر داد و اولین شیشه با نام نوتلا را در سال ۱۹۶۴ به بازار داد که خیلی زود به یکی از محصولات محبوب اروپایی‌ها تبدیل شد.

خانواده فررو در اواسط دهه ۱۹۸۰، نوتلا را به بازار ایالات متحده وارد کردند و اکنون در آن‌سوی جهان نیز یکی از خوراکی‌های پرطرفدار است.

روز جهانی نوتلا اولین بار در سال ۲۰۰۷ با ایده سارا روسو، وبلاگ‌نویس آمریکایی، که آن زمان در ایتالیا زندگی می‌کرد، شکل گرفت؛ آن هم فقط به دلیل عشق زیاد او به این محصول! اما عاشقان نوتلا با ذوق بسیار از این روز حمایت کردند و این شوق را از طریق رسانه‌های اجتماعی فراگیر کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در سال ۲۰۱۵، امتیاز این روز به شرکت نوتلا منتقل شد تا شناخته‌شده‌تر و بزرگ‌تر شود و تضمینی بر تداومش باشد. شرکت نوتلا برای این روز پیشنهادهای خلاقانه بسیاری را در nutelladay.com ارائه می‌کند. 

اگرچه در دسته‌بندی غذایی، نوتلا در طبقه طعم‌دهنده دسر قرار می‌گیرد، همچنان در وعده صبحانه برای وافل، پن‌کیک، نان تست یا هر نان دیگری بهترین طعم‌دهنده است.

«نوتلا سرما را دوست ندارد»؛ این جمله را سازنده ایتالیایی آن گفته و تاکید کرده که بهتر است نوتلا در دمای اتاق نگهداری شود. این محصول از تاریخ تولید آن تا ۱۲ ماه قابل‌مصرف است؛ اگرچه معمولا خیلی سریع‌تر از این‌ها تمام می‌شود.

روز جهانی نوتلا بهترین فرصت برای به اشتراک گذاشتن انواع ایده‌های خلاقانه و شگفت‌انگیز برای مصرف این محصول است. البته راه‌های خلاقانه‌ای که تا امروز برای این خوشمزه جهانی کشف شده‌اند هم نباید از کسی مخفی بمانند؛ نوتلا با چوب‌شور یا حتی چیپس سیب‌زمینی، نوتلا پاپس (نوتلا یخ‌زده درست مثل بستنی) و نوتلا موکا لاته (ترکیب اسپرسو با شیر و نوتلا) ترکیبی‌هایی‌اند که ارزش آن را فقط دوستداران نوتلا درک می‌کنند.

بیشتر از زندگی