«کرونا دارید»: نتیجه حدود نیمی از آزمایش‌ها در تهران

جواب ۴۸ درصد آزمایش‌های تشخیص پی‌سی‌آر مثبت بوده است

تعداد موارد جدید ابتلا در ۲۴ ساعت گذشته در استان تهران به ۲۵۰ مورد رسیده است-ایرنا

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا تهران روز پنجشنبه اعلام کرد که جواب ۴۸ درصد آزمایش‌های پی‌سی‌آر برای تشخیصی کرونای شهروندان تهرانی که به مراکز درمانی یا برای مداوای سرپایی مراجعه کرده‌اند، مثبت است؛ در صورتی که به گفته او، در هفته‌های گذشته این رقم حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد بوده است.

به گزارش شبکه خبر صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، علیرضا زالی با یادآوری اینکه شهر تهران در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته است، گفت که آمار‌ها نشان می‌دهد هم موارد مراجعه سرپایی و هم بستری در بیمارستان‌های استان تهران نسبت به هفته گذشته، روند افزایشی داشته است.

او همچنین اضافه کرد که تعداد موارد جدید ابتلا در ۲۴ ساعت گذشته در استان تهران به ۲۵۰ مورد رسیده که ۱۴۲ بیمار جدید در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و با احتساب این افراد، تعداد بیماران بستری با تشخیص کرونا در استان تهران دو هزار و ۳۵۷ نفر شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا تهران در ادامه از مردم خواست شیوه‌نامه‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و شست‌وشوی دست‌ها را به‌دقت رعایت کنند و تا حد امکان در فضا‌های عمومی مسقف حضور نیابند و از رفتن به مراکز پرازدحام و شلوغ خودداری کنند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، تاکنون در ایران ۶۰ میلیون و ۹۹۲ هزار و ۲۳۰ نفر دوز اول واکسن، ۵۴ میلیون و ۳۷۰ هزار و ۲۵۰ نفر دوز دوم و ۱۸ میلیون و ۷۷۴ هزار و ۷۸۸ نفر، دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده به ۱۳۴ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۲۶۸ دوز رسیده است.

بر اساس این گزارش، از چهارشنبه تا پنجشنبه، ۱۴ بهمن ۱۴۰۰، بر اساس معیارهای قطعی تشخیص، ۳۷ هزار و ۳۹۵ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در ایران شناسایی شدند که یک هزار و ۹۸۱ نفر از آن‌ها بستری شدند و مجموع بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در ایران به شش میلیون و ۴۸۳ هزار و ۷۹۹ نفر رسید.

در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۱ بیمار کووید-۱۹ هم جان خود را از دست داده‌اند و مجموع جان باختگان این بیماری در ایران به ۱۳۲ هزار و ۶۲۴ نفر رسیده است. در حال حاضر ۷۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۷۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۸۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.