گفت‌وگوی ولیعهد عربستان سعودی و نخست‌وزیر ژاپن درباره بازار جهانی نفت

بهای نفت از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون ۱۵ درصد افزایش یافته است

شاهزاده محمد بن سلمان (راست)، ولیعهد عربستان سعودی، و فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن- AFP

شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، در گفت‌وگویی تلفنی با فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن، گفت که این کشور در پایدارسازی بازار نفت خام بین‌المللی همکاری می‌کند.

به گزارش رویترز، عرضه فشرده نفت خام در بازارهای جهانی و بحران‌های ژئوپلیتیکی در شرق اروپا و خاورمیانه باعث شده است بهای نفت از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون ۱۵ درصد افزایش داشته باشد.

فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن، در این گفت‌وگوی تلفنی، تمایل خود برای همکاری با عربستان سعودی برای پایدارسازی بازار نفت را اعلام کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نخست‌وزیر ژاپن که از اکتبر۲۰۲۱ این مقام را بر عهده گرفته است، به ولیعهد عربستان سعودی گفت که توکیو قصد دارد از تلاش‌های عربستان سعودی برای تنوع‌بخشی به بخش صنعت این کشور و دیگر اصلاحات پشتیبانی کند.

روز سه‌شنبه، اول فوریه، هم هایاشی یوشیماسا، وزیر امور خارجه ژاپن، در گفت‌وگوی تلفنی با شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی، ضمن محکوم کردن حملات فرامرزی شبه‌نظامیان حوثی، از این کشور به دلیل تامین امن نفت موردنیاز ژاپن قدردانی کرد و بر تعهد ژاپن به تلاش‌های دیپلماتیک برای کاستن از بحران‌های خاورمیانه و برقراری ثبات در این منطقه تاکید کرد.

گران‌تر شدن قیمت سوخت در بازارهای جهانی نرخ تورم در کشورهای خریدار را بالا برده و بر اقتصاد این کشورها که همچنان با پیامدهای همه‌گیری کرونا درگیرند، تاثیری مضاعف گذاشته است.

در روز چهارشنبه، ۲ فوریه، کشورهای عضو اوپک‌پلاس تصمیم گرفتند تولید نفت‌ خام خود برای ماه مارس را ۴۰۰ هزار بشکه افزایش دهند.

بیشتر از جهان