فرانسه محدودیت‌های مرتبط با کرونا را کاهش می‌دهد

با وجود ثبت بیش از ۳۲۲ هزار مورد ابتلا به کووید- ۱۹، فرانسه به زندگی عادی بازمی‌گردد

مقام‌های فرانسوی اعلام کرده‌اند با وجود اینکه اومیکرون هنوز کنترل نشده، تسهیل زندگی روزمره شهروندان ضروری است - Bertrand GUAY / AFP

فرانسه برخی محدودیت‌های مربوط به کرونا از جمله استفاده اجباری از ماسک در فضای باز را لغو کرد.

از روز چهارشنبه، محدودیت‌های مربوط به تعداد تماشاگران در سالن‌های هنری، مسابقات ورزشی و سایر رویدادها در این کشور نیز حذف شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقام‌های فرانسوی اعلام کرده‌اند با وجود اینکه اومیکرون هنوز کنترل نشده، تسهیل زندگی روزمره شهروندان ضروری است. به گفته آن‌ها، اگرچه محدودیت‌های مربوط به کرونا از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی اجباری نیست، همچنان به شهروندان توصیه می‌شود مراقب سلامتی‌ خود باشند.

نخست‌وزیر فرانسه در ماه ژانویه اعلام کرد که به لطف واکسیناسیون، این کشور می‌تواند در ماه فوریه بسیاری از محدودیت‌های اتخاذ شده برای مهار کرونا را لغو کند. حالا این تصمیم عملی شده و قرار است بازگشت به زندگی عادی در دو مرحله انجام می‌شود؛ در مرحله اول، استفاده از ماسک در فضای عمومی حذف و سپس از ۱۶ فوریه، کلوپ‌های شبانه که از دسامبر بسته شده‌‌اند، باز می‌شوند. همچنین سالن‌های کنسرت‌، ورزشگاه‌ها‌ و میخانه‌ها نیز دوباره اجازه فعالیت دارند و خوردن و آشامیدن در سینماها و وسایل نقلیه عمومی هم آزاد می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کاهش محدودیت‌های مرتبط با کرونا در شرایطی است که فرانسه ماه گذشته رکورد جدیدی در تعداد مبتلایان روزانه ثبت کرد؛ با این حال مسئولان بهداشتی این کشور اروپایی می‌گویند از آنجا که اومیکرون به اندازه دلتا خطرناک نیست،‌ لزومی ندارد محدودیت‌های شدید ادامه پیدا کند.

گابریل آتال، سخنگوی دولت فرانسه، روز سه‌شنبه اعلام کرد: «در چند روز گذشته، تعداد موارد ابتلا به کرونا در حال کاهش بوده است. این موضوع ما را دلگرم می‌کند اما لازم است فراموش نکنیم که اومیکرون اگرچه کم‌خطر، همچنان یک بیماری مسری است.»

بر اساس آخرین آمار اعلام شده، در هفت روز گذشته در فرانسه، به طور متوسط ۳۲۲ هزار و ۲۵۶ مورد ابتلا به کووید-۱۹ ثبت شده؛ در حالی که این آمار در هفته پیش از آن ۳۶۶ هزار و ۱۷۹ مورد بوده است. 

سازمان بهداشت جهانی به‌تازگی هشدار داده است که موارد ابتلا به زیرشاخه‌ای از سویه‌ اومیکرون که اولین بار در پایان سال ۲۰۲۱ کشف شد، به‌سرعت در سراسر جهان در حال گسترش است. بنا بر اعلام این سازمان، اگرچه این سویه همچون اومیکرون و دلتا نگران‌کننده نیست، با توجه به سرعت انتقال بالا، کشورها باید روند شیوع آن را تحت‌کنترل داشته باشند.

با این حال مقام‌های برخی از کشورهای اروپایی و انگلستان از تصمیم‌ خود برای لغو مقررات ویژه مرتبط با کرونا در آینده نزدیک خبر می‌دهند.

اول فوریه، دانمارک اولین کشور اروپایی بود که تمام محدودیت‌های مربوط به کرونا را لغو کرد. با وجودی که موارد ابتلا در دانمارک هنوز نسبتا زیاد است، مقام‌های این کشور می‌گویند که کووید-۱۹ دیگر یک «تهدید حیاتی» محسوب نمی‌شود؛ به‌ویژه اینکه تعداد زیادی از شهروندان این کشور واکسینه شده‌اند.

بیشتر از جهان