مسابقات «فرمول ای» در عربستان سعودی؛عاشقان سرعت و حامیان محیط زیست

در مسابقات فرمول ای تنها از اتومبیل‌های کاملاً الکتریکی و دوستدار محیط زیست استفاده می‌شود

پایتخت عربستان سعودی جمعه‌شب میزبان افتتاحیه مسابقات اتومبیل‌رانی فرمول ای (Formula E) بود که در منطقه تاریخی درعیه، منطقه تاریخی که در فهرست میراث باستانی جهانی به ثبت رسیده در یونسکو قرار دارد، برگزار شد.

برگزاری فرمول ای در عربستان سعودی بخشی از مشارکت ۱۰ ساله بین وزارت ورزش و فدراسیون اتومبیل‌رانی عربستان و فرمول ای است.

این مسابقات با حضور شاهزاده عبدالعزیز بن ترکی الفیصل، وزیر ورزش عربستان سعودی برگزار شد و رانندگانی از کشورهای مختلف از آمریکا تا نیوزیلند، برزیل و فرانسه در آن حضور داشتند. این مسابقات برای چهارمین بار در عربستان سعودی برگزار می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیک دو وریز، راننده هلندی با خودروی مرسدس بنز در دور اول این رقابت‌ها به پیروزی رسید و راننده بلژیکی دوم شد.

فرمول ای ساعت هشت شب به وقت محلی با حضور صدها تماشاگر برگزار شد که از نزدیک رقابت ۲۲ راننده با ملیت‌های مختلف از ۱۱ تیم را تماشا می‌کردند. در طول این مسابقه دو تصادف اتفاق افتاد که موجب شد دو راننده از دور رقابت خارج شوند.

یکی از ویژگی‌های فرمول ای در عربستان سعودی توجه به مسائل زیست‌ محیطی به‌شمار می‌رود. برای مثال استفاده از خودروهای تمام برقی و تکنولوژی ال‌ای‌دی در مسیر ۲.۸۳ کیلومتری مسابقه که به طور کامل با انرژی تجدیدپذیر فعالیت می‌کند.

مقابله با تغییرات اقلیمی یکی از اهداف برنامه ۲۰۳۰ عربستان سعودی به‌شمار می‌رود.

فرمول ای، یک کلاس مسابقه در رشته اتومبیل‌رانی است که شرکت در آن تنها برای خودروهای کاملاً الکتریکی مجاز است. فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی (FIA) سازمان‌دهی این سری مسابقات را که از سال ۲۰۱۱ آغاز شده است بر عهده دارد.

بیشتر از ورزش