هندبال مردان ایران: پیروزی بر کویت، راهیابی به مسابقات جهانی

تیم ایران توانست در این سه دیدار پیروز شود و به‌ عنوان صدرنشین به دور اصلی صعود کند

تیم ملی هندبال مردان ایران، روز دوشنبه ۲۴ ژانویه (چهارم بهمن)، در دومین دیدار خود از دور اصلی مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف کویت رفت و در نهایت با نتیجه ۲۷ بر ۲۶ پیروز شد تا برای دومین بار به مسابقات جهانی صعود کند.

به گزارش ایرنا، شاگردان مانوئل مونتویا فرناندز در نیمه نخست این دیدار شوت‌های خوبی روانه دروازه حریف کردند، اما دروازه‌بان کویت با درخشش خود اجازه نداد ایران به گل‌های بیشتری دست یابد و در نهایت، نیمه اول با تساوی ۱۱ بر ۱۱ به پایان رسید. 

تیم ایران در ابتدای نیمه دوم عملکرد خوبی نداشت و از تیم کویت عقب افتاد، اما محمد سیاوشی، دروازه بان تیم ایران، با چند سیو دیدنی، ایران را به بازی برگرداند. در دقایق پایانی این دیدار، تیم کویت با دو گل از ایران پیش بود، اما باز هم هندبالیست‌های ایرانی توانستند نتیجه را عوض کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در انتهای بازی، در حالی که نتیجه مساوی بود، سجاد استکی در ثانیه پایانی با یک شوت زیبا موفق شد ایران را به یک پیروزی تماشایی برساند. ایران با این پیروزی ۴ امتیازی شد و به مسابقات جهانی صعود کرد.

ایران در دور اول این رقابت‌ها با تیم‌های عربستان، هند، و استرالیا هم‌گروه شد و توانست در آن سه دیدار پیروز شود و به عنوان صدرنشین، به دور اصلی صعود کند.

در دیدار آخر خود از دور اصلی این مسابقات، تیم ملی هندبال ایران باید روز چهارشنبه، ششم بهمن‌ماه، به مصاف بحرین برود. 

ایران پیش از این تنها در سال ۲۰۱۵ در مسابقات جهانی هندبال حضور یافته بود.

بیستمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا با شرکت ۱۷ تیم، از ۲۸ دی‌ماه به میزبانی عربستان در شهر دمام در حال برگزاری است و پنج تیم برتر آن رقابت‌ها به مسابقات جهانی ۲۰۲۳ که به میزبانی لهستان و سوئد برگزار می‌شود، صعود خواهند کرد.

بیشتر از ورزش