انفجار در لاهور پاکستان دست‌کم سه کشته برجای گذاشت

بیش از ۲۰ نفر در این حادثه مجروح شدند که حال چهار نفر از آن‌ها وخیم اعلام شده است

مقام‌های پلیس پاکستان از انفجار یک بمب در مسیر ورودی بازاری شلوغ و مشهور در شهر لاهور پاکستان خبر دادند که دست‌کم سه کشته و بیش از ۲۰ زخمی برجای گذاشت.

رعنا عارف، سخنگوی پلیس لاهور، روز پنجشنبه، ۳۰ دی‌ماه، ضمن تایید تعداد کشته‌های حادثه تاکنون، گفت که انفجار مربوط به یک بمب ساعتی جاسازی‌شده در موتورسیکلتی بوده است که جلوی یکی از مغازه‌های بازار گذاشته شده بود. 

رسانه‌های مختلف تعداد زخمی‌های این انفجار را بین ۲۲ تا ۲۷ نفر اعلام کرده‌اند.

به گفته مقام‌های بیمارستانی لاهور، یکی از کشته‌شدگان، پسری ۹ساله بوده و حال چهار مجروح دیگر این حادثه نیز وخیم اعلام شده است.  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رسانه‌های پاکستان اعلام کردند که احتمالا یک بانک هدف این حمله بوده است و شاهدان عینی گفته‌اند انفجار به‌حدی قوی بوده که به چند مغازه در نزدیکی بازار معروف انارکلی لاهور آسیب رسانده است. 

در تصاویر تلویزیونی از این حادثه نیز هم‌زمان با شنیده‌شدن فریاد‌های درخواست کمک‌ مجروحان، موتورسیکلت‌‌های درحال سوختن در بازاری شلوغ دیده می‌شود.

پلیس لاهور اعلام کرد که تحقیقات درمورد این انفجار ادامه دارد و هنوز نمی‌توان گفت که آیا با مسابقات سوپر لیگ کریکت پاکستان که قرار است حدود یک هفته بعد آغاز شود، مرتبط است، یا خیر.

بنابر اعلام خبرگزاری رویترز، یک گروه جدایی‌طلب تازه‌تاسیس مستقر در استان بلوچستان در جنوب غربی پاکستان، در پیامی به خبرنگار این رسانه، مسئولیت انفجار لاهور را برعهده گرفته است.

شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب در شرق پاکستان است و بعد از کراچی، دومین شهر بزرگ آن کشور محسوب می‌شود.

بیشتر از جهان