انبارهای سلاح حوثی‌ها در صنعا و بندر الحدیده بمباران شد

ائتلاف عربی: «شبه‌نظامیان حوثی بندر تجاری الحدیده را به تهدیدی برای امنیت منطقه تبدیل کرده‌اند.»

ائتلاف عربی به «رهبران تروریستی» هشدار داد که آنان را «ردیابی» می‌کند و «هدف» قرار می‌دهد‌ـ SALEH AL-OBEIDI / AFP

ائتلاف عربی از حمله به پادگان‌ها و انبارهای اسلحه شبه‌نظامیان حوثی در صنعا و بندر الحدیده خبر داد.

صبح روز پنجشنبه ۲۰ ژانویه، منابع رسانه‌ای نزدیک به ائتلاف عربی تصاویری از بمباران اردوگاه‌ها و انبارهای اسلحه حوثی‌ها در صنعا و الحدیده منتشر کردند. هم‌زمان ائتلاف عربی نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «سلاح‌هایی که در الحدیده بمباران شد، با عنوان فعالیت‌های تجاری از این بندر به دیگر مناطق درگیر جنگ داخلی ارسال می‌شد.»

در بخش دیگری از اطلاعیه ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی آمده است: «شبه‌نظامیان حوثی بندر تجاری الحدیده را که دروازه ورود کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به یمن است، به مکانی برای تهدید امنیت منطقه تبدیل کرده‌اند.» ائتلاف عربی در بیانیه خود اعلام کرد که این ائتلاف برای از بین بردن توان نظامی حوثی‌ها، عملیات گسترده‌ای را در همه استان‌های یمن آغاز کرده و حمله‌های هوایی را افزایش داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این ائتلاف در ادامه با مخاطب قرار دادن «رهبران تروریستی»، هشدار داد که آنان را «ردیابی» می‌کند و «هدف» قرار می‌دهد. به گفته ائتلاف عربی، این عملیات در پاسخ به تهدیدها و برای محافظت از غیرنظامیان انجام می‌شود.

به گزارش العربیه، هم‌زمان با حمله ائتلاف عربی به انبارهای سلاح در صنعا و بندر الحدیده، «گردان‌های عمالقه» در جبهه‌های میدانی در استان مارب، پس از آزادسازی کامل منطقه «حریب» در این استان به پاک‌سازی مناطق آزادشده از شبه‌نظامیان حوثی پرداختند. گردان‌های عمالقه در روزهای اخیر موفق شدند برخی نقاط استان مارب در یمن را از تصرف حوثی‌ها آزاد کنند. پیش‌تر نیز ائتلاف عربی موفق شد در عملیات ویژه‌ای، شبه‌نظامیان حوثی را از استان شبوه بیرون براند.

ترکی مالکی، سخنگوی ائتلاف عربی، پس از آزادسازی استان شبوه اعلام کرد که عملیات آزادسازی یمن از دست شبه‌نظامیان حوثی موردحمایت ایران آغاز شده است.
حوثی‌ها روز دوشنبه ۱۷ ژانویه با استفاده از موشک‌های کروز، بالستیک و پهپاد، فرودگاه و مرکز ذخیره سوخت در ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی را بمباران کردند.

درحالی‌که جامعه بین‌المللی حمله حوثی‌ها به امارات متحده عربی را محکوم کرد، جمهوری اسلامی ایران متهم است به اینکه از شبه‌نظامیان حوثی حمایت می‌کند. امارات متحده عربی از مارس ۲۰۱۵، در چارچوب ائتلاف منطقه‌ای به رهبری عربستان سعودی، در یمن و در حمایت از دولت قانونی آن کشور، که جامعه بین‌المللی آن را به رسمیت می‌شناسد، در برابر حوثی‌ها می‌جنگد.

 

بیشتر از جهان