گرند اسلم استرالیا؛ تداوم پیروزی‌های نادال و حذف هورکاچ از رقابت‌ها

نادال نشان داد برای رسیدن به مراحل پایانی رقابت‌ها انگیزه کافی و آمادگی بدنی بالایی دارد

نادال در این مسابقه که حوالی ظهر و در هوایی بسیار گرم و شرجی برگزار شد، نمایشی فوق‌العاده داشت - Aaron FRANCIS / AFP

مرحله دوم رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا، نخستین گرند اسلم سال ۲۰۲۲، در ملبورن پیگیری شد و در یکی از بازی‌های مهم بخش مردان، رافائل نادال اسپانیایی، مرد شماره ۵ تنیس جهان، موفق شد در سه ست متوالی، یانیک هنفمن از آلمان را با نتایج ۶-۲ ، ۶-۳ و ۶-۴ شکست دهد و به دور سوم راه یابد.

نادال در این مسابقه که حوالی ظهر و در هوایی بسیار گرم و شرجی برگزار شد، نمایشی فوق‌العاده داشت و نشان داد که برای رسیدن به مراحل پایانی رقابت‌ها انگیزه کافی و آمادگی بدنی بالایی دارد. او در مرحله بعد و در یک بازی دشوار، باید به مصاف کارن خاچانوف، حریف قدرتمند روس، برود.

درباره رویارویی این دو بازیکن باید به این نکته اشاره کرد که این دو تا به‌ حال هفت بار با یکدیگر روبه‌رو شده‌اند و خاچانوف هیچ‌گاه نتوانسته است نادال را شکست دهد. آخرین رویارویی آن‌ها به سال ۲۰۱۹ در رقابت‌های جام دیویس برمی‌گردد که نادال موفق شد در دو ست متوالی، خاچانوف را مغلوب کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از دیگر نتایج مهم در دور دوم رقابت‌ها باید به برتری متئو برتینی ایتالیایی مقابل کوزلوف از آمریکا اشاره کرد. برتینی که در مسابقه قبلی به دلیل مشکل معده بازی را به‌سختی پیروز شده بود، در این مسابقه نیز در چهار ست موفق شد حریف خود را مغلوب و به مرحله بعد صعود کند. او در دور بعدی رقابت‌ها باید در نبردی تمام‌عیار به مصاف آلکاراس اسپانیایی برود.

از اتفاق‌های مهم در روز سوم مسابقات، حذف هوبرت هورکاچ لهستانی، مرد شماره ۱۱ تنیس جهان، بود. هورکاچ سال ۲۰۲۱ برای اولین بار در جمع هشت تنیسور پایانی سال قرار گرفت و در مسابقات پایانی سال ۲۰۲۱ در تورین نیز نمایش نسبتا قابل قبولی داشت و خود را برای حضور موفق در این رقابت‌ها آماده کرده بود. هورکاچ در مرحله دوم، مقابل مانارینو، نفر ۶۹ تنیس جهان از فرانسه، قرار گرفت و در سه ست متوالی با نتایج ۶-۴ ،۶-۲ و ۶-۳ بازی را واگذار کرد و خیلی زود از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در قسمت زنان نیز اشلی بارتی استرالیایی، زن شماره ۱ تنیس جهان، مانند دور نخست، این بار به‌سادگی از سد حریف ایتالیایی خود برونزتی گذشت. او ست‌های بازی را با نتایج مشابه ۶-۱ و تنها ظرف ۵۲ دقیقه به پایان برد تا در مرحله بعدی به مصاف کامیلا جورجی ایتالیایی برود.

نائومی اوساکا ژاپنی، مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها، هم موفق شد در دور دوم، مدیسون برنگل از آمریکا را در دو ست متوالی و با نتایج ۶-۰ و ۶-۴ شکست دهد و به مرحله سوم رقابت‌ها راه یابد.

بیشتر از تنيس