اندی ماری سربلند در دور اول رقابت‌های تنیس استرالیا

اندی ماری در یک بازی سخت و نفس‌گیر موفق شد باسیلاشویلی گرجستانی را مغلوب کند

مدودف در سال ۲۰۲۱ هم تا فینال این رقابت‌ها رسید اما بازی را به جوکوویچ، مرد شماره ۱ تنیس جهان، واگذار کرد - William WEST / AFP

رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا در روز دوم دور اول پیگیری شد و سر اندی ماری بریتانیایی در یکی از مهم‌ترین مسابقات قسمت مردان، در یک بازی سخت و نفس‌گیر موفق شد در پنج ست باسیلاشویلی گرجستانی را مغلوب کند و به دور دوم مسابقات راه یابد.

ماری که سه سال پیش آخرین بار در این مسابقات حاضر شده بود، در پنج ست مغلوب باتیستا آگوت اسپانیایی شد و از دنیای تنیس خداحافظی کرد؛ اما تنها یک ماه پس از آن خداحافظی، اعلام کرد که قرار است دوباره تحت عمل جراحی قرار گیرد و به رقابت‌ها باز خواهد گشت.

ماری هفته گذشته نیز در دور دوم رقابت‌های سیدنی، باسیلاشویلی را دو بر یک مغلوب کرده بود و رویارویی دوباره آن‌ها می‌توانست برای حریف گرجی جنبه انتقامی داشته باشد اما شرایط رقابت‌های گرند اسلم متفاوت‌ است و بازیکنان برای پیروزی در یک مسابقه باید سه ست را برنده شوند و همین موضوع ممکن است زمان بازی را طولانی‌تر کند. در نهایت، اندی ماری در این مسابقه که نزدیک به سه ساعت و ۵۳ دقیقه طول کشید، سه بر دو به برتری رسید و حالا باید در دور دوم رقابت‌ها با تارو دنیل ژاپنی روبه‌رو شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از دیگر اتفاق‌های مهم در مسابقات مردان باید به کناره‌گیری کسپر رود نروژی اشاره کرد که به دلیل مصدومیت مچ پا در حین تمرین‌، رخ داد. کسپر رود، مرد شماره ۸ تنیس جهان، یکی از بازیکنان برتر تنیس در سال ۲۰۲۱ بود که برای رسیدن به مراحل پایانی این رقابت‌ها امید زیادی داشت.

دنیل مدودف، مرد شماره ۲ تنیس جهان، نیز موفق شد با برتری در سه ست متوالی با نتایج ۶-۱ ،۶-۴ و ۷-۶ مقابل هنری لاکسونن سوییسی به دور دوم رقابت‌ها راه یابد. پس از اخراج جنجالی جوکوویچ از استرالیا و غیبت در رقابت‌ها تنیس ۲۰۲۲ استرالیا، دنیل مدودف مدعی اصلی قهرمانی در این رقابت‌ها به حساب می‌آید.

مدودف در سال ۲۰۲۱ هم تا فینال این رقابت‌ها رسید اما بازی را به جوکوویچ، مرد شماره ۱ تنیس جهان، واگذار کرد. او در در دیدار پایانی رقابت‌های تنیس آزاد ۲۰۲۱ آمریکا از جوکوویچ انتقام گرفت و قهرمان آن رقابت‌ها شد. برد او در دور اول رقابت‌های تنیس استرالیا هشتمین پیروزی متوالی او در رقابت‌ها گرند اسلم است و او در مرحله بعدی باید در یک مسابقه سخت به مصاف «پسر بد استرالیا» یعنی نیک کیریوس دردسرساز و پرحاشیه برود.

در قسمت زنان و از مهم‌ترین بازی‌ها باید به حذف نایب‌قهرمان رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا یعنی لیلا فرناندز کانادایی اشاره کرد. او که یکی از پدیده‌های جوان تنیس زنان در سال ۲۰۲۱ بود، در دور اول رقابت‌ها مقابل مدیسون اینگلیس از استرالیا قرار گرفت و در دو ست متوالی با نتایج ۶-۴ و ۶-۲ مغلوب شد و خیلی زود از دور رقابت‌ها کنار رفت.

بیشتر از تنيس