با رنگ سال چطور جذاب‌تر به نظر برسیم؟

«وری‌پری» رنگی با کنتراست بالا است و ریشه در دنیای سلامتی و طبیعت دارد

اگر از طرفداران رنگ بنفش هستید، امسال سال شماست -Tolga Akmen / AFP

رنگ سال ۲۰۲۲ پنتون شامل یک رنگ آبی پرجنب‌وجوش با ته‌رنگی از قرمز مایل به بنفش است که نشانی از وفاداری و ثبات آبی را با انرژی و هیجان قرمز در هم می‌آمیزد. 

به گفته لتریس آیزمن، مدیر اجرایی مؤسسه رنگ پنتون، «این قطعا همان رنگی است که آینده را با نوری جدید به جلو نشان می‌دهد. ما احساس می‌کنیم این رنگی عالی برای انتقال احساسات در مورد آینده است.»

«وری‌پری» نوعی از ارغوانی با تضاد رنگی بالا است که ریشه در دنیای سلامتی و طبیعت دارد، هم‌رنگ یاس بنفش و اسطوخودوس، که ضمن محبوبیت، از حس آرامش‌بخشی بالایی برخورداراست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نام‌های تجاری‌ای مانند ایو سن لورن (YSL) و ژیوانشی (Givenchy)، در مجموعه پاییزه و زمستانی سال ۲۰۲۱ خود از این رنگ خاص و استفاده کرده‌اند.

همچنین، این رنگ انتخاب بسیاری از چهره‌های مشهور و محبوب در سال گذشته بوده است که برجسته‌ترین آن‌ها، لباس منحصربه‌فرد لیدی گاگا در مراسم فرش قرمز فیلم جنجال‌برانگیز «خانه‌ گوچی» است.

اما در ادامه به رنگ‌هایی می‌پردازیم که جلوه بیشتری در کنار وری‌پری به شما می‌دهند:

صورتی

به دلیل تشابه موجود بین این دو رنگ، آرامش خاصی در این سایه رنگی دیده می‌شود که از دیگر ترکیب‌های بنفش و صورتی باوقارتر است. چرا که آرامش رنگ صورتی با تندی بنفش متمایز است، اما ترکیب صورتی با وری‌پری آرامش خاصی به ظاهر شما می‌آورد. این بهترین گزینه برای افرادی است که می‌خواهند چندان توی چشم نباشند.

آبی

ترکیبی سرشار از امید و آرامش است که شاید شما هم در دوسال گذشته و معضلات همه‌گیری کرونا آن را از دست داده باشید. ترکیب طیف آبی و بنفش نه تنها در فصل گرم سال، بلکه در زمستان هم جلوه‌ای ویژه به ظاهر شما می‌دهد.

کرِم

وری‌پری درمیان طیف رنگ‌های آبی، پرهیجان، و در بین طیف رنگ‌های قرمز، باوقار و متین دیده می‌شود. پس در ترکیب با رنگ کرِم، بیشتر بخش آبی و هیجانی خود را به رخ می‌کشد. وری‌پری در کنار رنگ‌های کرم و زرد، ترکیبی از ظاهر گرم جذاب و سرد پرهیجان به شما می‌دهد که به سادگی نمی‌توان از آن برگذشت.

قرمز

قرمز، نقطه مقابل طیف بنفش تا آبی وری‌پری است. اگر به دنبال ظاهری سرشار از شور و هیجان هستید، فقط کافی است رنگ پرهیجان قرمز را در کنار وری‌پری آرام و متین بپوشید؛ گزینه‌ای جسورانه و تعادل جذابی بین رنگ‌های سرد و گرم.

نارنجی

اگر طرفدار مدل و ظاهر گرم و شاد و سرزنده هستید و تمایل زیادی هم به رنگ قرمز ندارید، نارنجی بهترین گزینه است. قرار گرفتن رنگ نارنجی روشن که مکمل بنفش وری‌پری است، طیف خاص و متفاوتی به ظاهرتان می‌آورد؛ ترکیبی از آرامش و هیجان.

سبز

شاید این ترکیب کمی عجیب به نظر برسد، اما گزینه‌ای منحصربه‌فرد است. امروزه در دنیای مد ترکیب‌های جسورانه و جذابی وجود دارند که بسیاری از ما حتی نمی‌توانیم آن‌ها را کنار هم تصور کنیم. ترکیب وری‌پری با  سبز، از تیره تا سبز روشن و پاستلی، به خوبی یکدیگر را تقویت می‌کنند و مدلی ایده‌آل است.

رنگ‌های خنثی

اگر در انتخاب رنگ سال کمی مردد هستید، ترکیب این رنگ با رنگ‌های خنثی بهترین گزینه شما است. رنگ‌های خنثی شامل سفید، خاکستری، و مشکی، هیچ‌وقت شما را ناامید نمی‌کنند و در ترکیب با هر رنگی کارسازند. این رنگ‌ها شاید هیجان‌انگیز نباشند، اما برای مدل‌های رسمی و خاص جذابیت بالایی دارند و ایده‌آل‌ترینند.

سبک مونوکروم:

این نام، به سبک خاصی از ترکیب لباس‌ها و دیگر نشانه‌های پوشش در یک رنگ و یکدست اطلاق می‌شود. این ترکیب به‌ویژه برای تابستان بسیار مناسب به‌نظر می‌رسد. وری‌پری به تنهایی یا در ترکیب با رنگ بنفش هم چیزی کم و کسر ندارد. پس اگر از طرفداران رنگ بنفش هستید، امسال سال شماست. پس تا می‌توانید، از این رنگ در ترکیب تن‌پوش‌هاتان استفاده کنید.

اگر با همه این‌ها بازهم نمی‌توانید با رنگ خاص امسال ارتباط برقرار کنید، جای نگرانی نیست. رنگ‌های دیگری هم برای اقامت در کمد لباس‌تان هستند که می‌توانند نظر شما را جلب کنند.

بیشتر از مُد و زیبایی