۲۰۲۲ سال «قهوه سعودی»، عربستان یکی از شاخص‌های هویت ملی‌اش را گرامی می‌دارد

قهوه سعودی در مناطق مختلف این کشور به شیوه‌هایی با اندکی تفاوت تهیه می‌شود

اگر فیلم‌های دیدار دونالد ترامپ از پادشاهی سعودی را به یاد داشته باشید، در مراسم استقبال رسمی و ضیافت ملک سلمان، پادشاه عربستان برای رئیس‌جمهوری آمریکا، پادشاه نحوه نوشیدن قهوه سعودی، برداشتن فنجان آن با دست راست و تکان دادن آن را پس از آنکه دیگر تمایلی به نوشیدن ندارید، به ترامپ آموزش می‌دهد.

حال ابتکار عربستان سعودی در نامگذاری سال ۲۰۲۲ به عنوان «سال قهوه سعودی» در غرفه این کشور در نمایشگاه اکسپو دبی نیز با یک برنامه تبلیغاتی گسترده پی گرفته شده است.

غرفه عربستان در اکسپو دبی می گوید که قهوه سعودی یکی از عناصر اصلی فرهنگ عامه در این پادشاهی عربی است.

در غرفه عربستان، یک فیلم کوتاه در باره اهمیت و جایگاه قهوه در جامعه عربستان نمایش داده می‌شود که انواع، طعم‌ها و مزه‌های مختلف قهوه سعودی را نشان می‌دهد.

قهوه سعودی در مناطق مختلف این کشور به شیوه‌هایی با اندکی تفاوت تهیه می‌شود. بازدیدکنندگان در غرفه می‌توانند انواع مختلف قهوه‌ای را که در مناطق پادشاهی رشد می‌کنند، بچشند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

غرفه عربستان در اکسپوی دبی تا کنون «بیش از ۲ میلیون بازدید کننده در سه ماه اول» فعالیتش داسته است.

عربستان سعودی یکی از کشورهایی است که مصرف روزانه و عمومی قهوه در آن‌ رایج است. در حال حاضر یک برنامه ملی برای تولید هرچه بیشتر دانه‌های قهوه «خولانی» اجرا شده است که بخشی از هدفگذاری این کشور برای افزایش تولید ناخالص داخلی غیرنفتی است.

سنت نوشیدن قهوه و شیوه تهیه آن در عربستان منحصر به فرد است و به همین دلیل دو نوع شیوه رایج در خاورمیانه برای دم کردن و نوشیدن قهوه وجود دارد. یکی شیوه ترکی و دیگری شیوه سعودی.

قهوه سعودی علاوه بر آنکه افزودنی هایی همچون زعفران، هل، میخک و زنجبیل دارد، شیوه تهیه متفاوت و شیوه سرو مخصوص به خود را دارد.

بیشتر از زندگی