رقیب تسلا کارخانه‌‌ای در عربستان سعودی بر پا خواهد کرد

خودروسازی لوسید کارخانه خود را در نزدیکی شهر جده خواهد ساخت

لوسید احتمالا  کارخانه دیگری را در شهر جدید نئوم خواهد ساخت -Lucid Motors

مدیرعامل خودروسازی لوسید اعلام کرد تا سال ۲۰۲۶ در عربستان سعودی کارخانه خودرو‌های الکتریکی خواهد ساخت.

شرکت لوسید قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ یک کارخانه خودروهای الکتریکی در عربستان سعودی بسازد و در حال مذاکره درباره جزئیات با وزارتخانه‌های این کشور است.

اندرو لیوریس، مدیرعامل لوسید، روز چهارشنبه در کنفرانسی در ریاض گفت: «اکنون که ما با موفقیت در ایالات‌متحده خودرو تولید کرده و می‌فروشیم، توجه ما به این کارخانه در اینجا (عربستان) معطوف شده است.»

او گفت که مشخصاتی که در دست بررسی است شامل درصد مالکیت لوسید و شرکای پروژه می‌شود. منابع آگاه از این پروژه گفته‌اند که سازنده ایر سدان ۱۶۹هزار دلاری در حال مذاکره با صندوق سرمایه‌گذاری سلطنتی عربستان سعودی برای ساخت یک کارخانه خودروهای برقی در نزدیکی شهر جده در کنار دریای سرخ بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش بلومبرگ، این منابع که به دلیل خصوصی و محرمانه بودن موضوع خواستند نامشان فاش نشود، می‌گویند صندوق سرمایه‌گذاری عمومی که بزرگ‌ترین سهام‌دار لوسید است، بخش زیادی از سرمایه لازم را برای احداث سایت در شهر اقتصادی ملک عبدالله تأمین خواهد کرد. این صندوق و لوسید همچنین احداث احتمالی یک سایت دیگر را در نئوم، شهر جدید درحال‌توسعه در شمال غربی عربستان سعودی، در نظر گرفته‌اند.

ارزش سهام لوسید تا ساعت ۹ صبح چهارشنبه ۱۳ ژانویه در نیویورک، قبل از شروع معاملات عادی، با ۰٫۳ درصد کاهش به ۴۵٫۳۳ دلار رسید.

گروه تولیدی لوسید، سازنده خودروهای الکتریکی آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در کالیفرنیا، ایالات‌متحده آمریکا قرار دارد. فعالیت‌های دیگر لوسید در بخش ذخیره پیل‌های ذخیره کننده انرژی و تولید تجهیزات آن‌هاست. این شرکت در سال ۲۰۰۷ تأسیس شد؛ و اولین تولیدات خود را در سال ۲۰۲۱ به تعداد محدودی از خریداران که از قبل ثبت‌نام کرده بودند تحویل داد.

 تسلا، بخش عمده بازار خودروهای برقی در جهان را در دست دارد اما رقبای دیگری از راه رسیده‌اند که ادعا می‌کنند تا ده سال آینده تسلا تنها قدرت برتر این تجارت نخواهد بود. ریویان، لوسید و NIO سه خودروسازی هستند که برای رسیدن به این هدف از بقیه پیش افتاده‌اند.

بیشتر از جهان