مرگ‌ومیر ناشی از سرطان در آمریکا ۳۰ درصد کاهش یافته است

کاهش تعداد سیگاری‌ها در نیمکره غربی به این روند کمک بزرگی کرده است

افراد مبتلا به سرطان ریه، اکنون به لطف تشخیص زودهنگام و درمان‌های ترکیبی جدید، زندگی طولانی‌تر و سالم‌تری دارند - Pexels

بر اساس گزارش جدیدی که روز چهارشنبه منتشر شد، بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۹، میزان مرگ‌ومیر ناشی از سرطان در ایالات متحده ۳۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش اکسیوس، انجمن سرطان آمریکا همچنین اعلام کرد که کاهش شدید نرخ مرگ‌و‌میر به کاهش سه و نیم میلیون مرگ‌ ناشی از سرطان در این مدت منجر می‌شود؛ در صورتی که این نرخ بدون تغییر باقی بماند.

انجمن سرطان آمریکا در ادامه چندین دلیل کلیدی را برای این روند دلگرم‌کننده ذکر می‌کند. در مقایسه با سال ۱۹۹۱، غربالگری سرطان امروزه در ایالات متحده بسیار بیشتر در دسترس است. در حالی که تعداد رو به کاهش سیگاری‌ها در نیمکره غربی نیز به این امر کمک بزرگی کرده است.

همچنین افرادی که به سرطان ریه مبتلا می‌شوند، اکنون به لطف تشخیص زودهنگام و درمان‌های ترکیبی جدید، زندگی طولانی‌تر و سالم‌تری دارند.

بر اساس داده‌های انجمن سرطان آمریکا، سرطان کبد با سابقه مرگ‌بار بودن نیز از نظر تعداد [مرگ‌ومیر] به میزان ثابتی رسیده است. در حالی که تا همین چند سال پیش، یکی از سرطان‌های در حال افزایش در ایالات متحده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کارن نادسن، مدیر عامل انجمن سرطان آمریکا، به سی‌ان‌ان گفت: «داده‌ها از منظر سلامتی، از زوایای مختلف کاملا بر ما مسجل می‌کنند که ترک سیگار در هر سنی، در هر زمان و در هر سطحی از عادت به آن بر سلامتی افراد اثرگذار است.»

«مطالعات نشان داده‌اند برای افرادی که مبتلا به سرطان تشخیص داده شده‌اند، صرف نظر از اینکه سرطان چه باشد -ریه یا سرطان‌های دیگر- اگر در زمان تشخیص سرطان سیگار را ترک کنند، به‌شدت نتیجه بهتری خواهند گرفت.»

«بنابراین، ترک سیگار نه تنها برای پیشگیری از سرطان، بلکه در صورت تشخیص سرطان، برای دادن بیشترین شانس ممکن برای نتیجه خوب مهم است.»

او همچنین گفت که گرچه غربالگری سرطان ریه اخیر فقط کمی افزایش یافته، اثرات آن بسیار بزرگ‌تر بوده است.

در سال ۲۰۱۸، حدود ۲۸ درصد از تشخیص‌های سرطان ریه در مراحل اولیه و «ناحیه‌ای» حاصل شد که به نسبت ۱۴ درصد سال ۲۰۰۴ افزایش یافته است.

علاوه بر این، نادسن اشاره می‌کند که افزایش غربالگری برای همه انواع سرطان مانند همیشه حیاتی است.

او گفت: «حتی قبل از کووید، غربالگری برای عموم مردم ایالات متحده آنجایی که باید باشد، نبود.» و افزود که میزان ابتلا به سرطان ریه هنوز هم جزو بدترین‌ها است.

© The Independent