موفقیت رولزرویس در دوران کرونا: دَم غنیمت است

«پول زیادی در سرتاسر جهان انباشته شد که خرج کالاهای لوکس شد؛ ما هم سود بردیم»

رئیس شرکت خودروهای لوکس رولزرویس می‌گوید این شرکت یک «سال فوق‌العاده» را پشت سر گذاشت - Adrian DENNIS / AFP

رئیس شرکت خودروهای لوکس رولزرویس گفت که مرگ‌ومیر ناشی از کووید افزایش بی‌سابقه فروش این شرکت در سال گذشته را سبب شده است زیرا آدم‌های بسیار ثروتمند ذهنیت «زندگی می‌تواند کوتاه باشد» را در پیش گرفتند و دنبال کالاهای گران‌قیمت رفتند.

تورستن مولر اوتوس، مدیرعامل این شرکت، به فایننشال تایمز گفت از آنجایی که ثروتمندان نمی‌توانستند آنقدر که می‌خواهند سفر کنند، پول بیشتری داشتند تا در بحبوحه همه‌گیری، آن را برای «چیزهای خوب و دلپذیر در جهان» خرج کنند.

او افزود: «بسیاری از مردم نیز در جامعه خود مرگ افراد بر اثر کووید را شاهد بودند و این باعث شد فکر کنند که زندگی می‌تواند کوتاه باشد و بهتر است در حال زندگی کنند به جای اینکه آن را به تاریخ دیگری موکول کنند.»

او گفت که این یک «سال فوق‌العاده» برای رولزرویس بود.

این شرکت متعلق به ب‌ام‌و (BMW) سال گذشته پنج هزار و ۵۸۶ خودرو تحویل داد؛ ۴۹ درصد بالاتر از سال ۲۰۲۰ و بیشتر از هر زمان دیگری در تاریخ ۱۱۷ ساله این نشان تجاری.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مولر اوتوس در یک کنفرانس مطبوعاتی مجازی‌ گفت: «به دلیل کووید، کل تجارت اجناس لوکس در سراسر جهان رونق گرفته است.»

این بیماری همه‌گیر میزان پولی را که افراد ثروتمند می‌توانستند برای خدمات و سفرهای خارجی گران‌قیمت خرج کنند، محدود کرد.

مولر اوتوس گفت: «به همین دلیل، پول زیادی در سرتاسر جهان انباشته شد که خرج کالاهای لوکس شد. ما نیز از آن سود بردیم.»

رولزرویس اعلام کرد که برای همه مدل‌های آن در سال ۲۰۲۱، به‌ویژه گوست (Ghost) و کولینان (Cullinan) تقاضای زیادی وجود داشت. میزان کمیسیون‌ مدل‌های سفارشی نیز در سطح بی‌سابقه‌ای بود.

این شرکت مستقر در گودوود وست ساسکس، در حال توسعه اولین خودروی تماما برقی خود به نام اسپکتر (Spectre) است که قرار است تا پایان سال آینده عرضه شود.

مولر اوتوس از «تقاضای بی‌سابقه برای همه محصولات در همه بازار‌ها در سراسر جهان» استقبال کرد و گفت که این شرکت قصد دارد موفقیت خود را توسعه دهد و «به عنوان یک نشان تجاری لوکس واقعی، فراتر از حوزه‌های تولید خودرو تکامل یابد».

© The Independent

بیشتر از جهان