دولت یمن استان جنوبی شبوه را از شبه‌نظامیان حوثی بازپس گرفت

سخنگوی ائتلاف عربی، در نشستی رسانه‌ای در استان شبوه تاکید کرد، شواهد آشکاری مبنی بر اقدام ایران به قاچاق سلاح برای حوثی‌ها وجود دارد

حوثی‌ها از سال گذشته قصد تصرف این شهر را دارند که آخرین پایگاه دولت یمن در شمال این کشور محسوب می‌شود-AFP

نیروهای نظامی دولت مشروع یمن سرتاسر استان «شبوه» در جنوب این کشور را از شبه‌نظامیان حوثی که از پشتیبانی ایران برخوردارند، پس گرفتند.

به گزارش شرق‌الاوسط این تحولات که در ادامه پیشروی‌های مهم نیروهای دولتی یمن در جنوب این کشور است، ضربه مهمی به شبه‌نظامیان حوثی محسوب می‌شود.

نیروهای دولتی یمن که از پشتیبانی هوایی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی برخوردارند توانستند پس از نبردی که ۱۰ روز به طول انجامید سرتاسر این استان را تصرف کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عوض العولقی، فرماندار شبوه، با اعلام آزادسازی این استان از عربستان سعودی و امارات متحده عربی تشکر کرد. دو تن از رهبران شبه‌نظامیان حوثی در گفتگو با آسوشیتدپرس از دست دادن قلمرو شبوه را تایید کردند. تصرف این استان دولت یمن را قادر می‌کند تا خطوط تدارکاتی حوثی‌ها را به سمت مأرب قطع کند. 

حوثی‌ها از سال گذشته قصد تصرف این شهر را دارند که آخرین پایگاه دولت یمن در شمال این کشور محسوب می‌شود. شبه‌نظامیان حوثی بارها تلاش‌های سیاسی ایالات‌متحده و سازمان ملل را برای پایان دادن به نبرد مأرب رد کردند. جنگ در مأرب جان نزدیک به یک‌میلیون آواره را  به خطر انداخته است. آن‌ها همچنین فراخوان‌های مبنی بر پایان دادن به حمله‌های موشکی و پهپادی به عربستان سعودی را نادیده می‌گیرند.

ترکی مالکی، سخنگوی ائتلاف عربی، در نشستی رسانه‌ای در استان شبوه تاکید کرد، شواهد آشکاری مبنی بر اقدام ایران به قاچاق سلاح برای حوثی‌ها وجود دارد. او همچنین گفت که تخلفات شبه‌نظامیان حوثی برای همگان آشکار است. آن‌ها هرگونه گفتگو را رد می‌کنند و روند سیاسی را دچار بن‌بست کرده‌اند.