موفقیت اندی ماری در دور اول رقابت‌های تنیس سیدنی

اندی ماری در دور دوم رقابت‌های تنیس سیدنی باید به مصاف باسیلاشویلی از گرجستان برود

اندی ماری سال ۲۰۲۱ به دلیل ابتلا به کرونا موفق نشد در رقابت‌های استرالیا حضور داشته باشد - DAVID GRAY / AFP

اندی ماری، تنیسور مشهور بریتانیایی و دارنده سه عنوان گرند اسلم، موفق شد در دور اول رقابت‌های تنیس ۲۵۰ امتیازی سیدنی، ویکتور دوراسوویچ از نروژ را در دو ست متوالی، با نتایج ۶-۳ و ۶-۱، مغلوب کند و به دور دوم رقابت‌ها راه یابد.

اندی ماری هفته گذشته نیز در رقابت‌های تنیس ۲۵۰ امتیازی ملبورن حضور داشت اما در دور اول این رقابت‌ها مقابل بگنیس از آرژانتین قرار گرفت و دو بر یک بازی واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

او سال ۲۰۲۱ به دلیل ابتلا به کرونا موفق نشد در رقابت‌های استرالیا حضور داشته باشد و شرکت در رقابت‌های تنیس سیدنی نخستین حضور او در این مسابقات است. ماری که پس از یک غیبت نسبتا طولانی به دلیل آسیب‌دیدگی، به رقابت‌های تنیس بازگشته، امیدوار است بتواند در اولین گرند اسلم سال ۲۰۲۲ نمایش درخشانی داشته باشد. او در پنج دوره از رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا به دیدار پایانی راه پیدا یافته اما هیچ‌گاه موفق نشده است عنوان قهرمانی را کسب کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اندی ماری در پایان بازی به سوالات گزارشگر ورزشگاه پاسخ داد. او در شروع صحبت‌هایش از حضور در سیدنی ابراز خوشحالی کرد و گفت: «باید بگویم این اولین بار است که اینجایم و خیلی خوشحالم که برای شرکت در رقابت‌ها در شهر زیبای سیدنی حضور دارم. از برگزارکنندگان این رقابت‌ها و همچنین مسابقات تنیس آزاد استرالیا که هفته آینده برگزار خواهد شد، کمال تشکر را می‌کنم که این فرصت را برای من به وجود آوردند و با دادن کارت ویژه این اجازه به من داده شد تا بتوانم در این رقابت‌های مهم حضور داشته باشم.»

ماری در پاسخ به گزارشگر که پرسید «آیا می‌توانی در این رقابت‌ها قهرمان شوی»، گفت: «صادقانه باید بگویم رقابت در چنین سطحی بسیار سخت است؛به‌خصوص زمانی که جوکوویچ و فدرر قهرمانی‌های زیادی اینجا به دست آورده‌اند. نمی‌دانم چه بگویم اما امیدوارم. شاید بعد از پنج بار نایب قهرمانی، این دفعه به قهرمانی برسم.»

اندی ماری در دور دوم رقابت‌های تنیس سیدنی باید به مصاف باسیلاشویلی از گرجستان، شانس دوم قهرمانی در این رقابت‌ها، برود.

با این حال، داستان ابتلا به کرونا برای بازیکنان تنیس تمامی ندارد و این بار نیک کیریوس استرالیایی، یکی دیگر از بازیکنان صاحب‌نامی که قرار بود در این رقابت‌ها حضور داشته باشد، اعلام کرد که به دلیل ابتلا به کرونا نمی‌تواند در مسابقات سیدنی بازی کند. او مدعی شد که هیچ گونه علائمی ندارد و امیدوار است که در روزهای آینده جواب آزمایشش منفی شود تا بتواند در اولین گرند اسلم سال در ملبورن حضور داشته باشد.

مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا قرار است روز پنجشنبه، ۱۳ ژانویه، در ملبورن، محل برگزاری مسابقات، انجام شود و قهرمانان سال گذشته یعنی جوکوویچ در قسمت مردان و اوساکا در قسمت زنان در این مراسم حضور خواهند داشت.

بیشتر از تنيس