سام اسمیت: می‌خواهم هویتم را با جان و دل بپذیرم

تلاش خواهم کرد تا به سوالاتتان پاسخ دهم

Christopher Polk / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

سام اسمیت و ترانه سرا جیمی نپلز در ۸۸مین دوره مراسم اسکار

سام اسمیت اعلام کرده است که ترجیح می‌هد به جای ضمایر he و him از ضمایر غیرجنسیتی they و them استفاده کند. 

این خواننده ترانه‌سرا، که مخالف طبقه‌بندی جنسیتی دوگانه (زن و مرد) است، این تصمیم خود را در توییتر اعلام کرد و نوشت: «امروز برای من روز خوبی است. تصمیم گرفته‌ام از این به بعد از ضمایر they و them استفاده کنم. بعد از یک عمر درگیری با جنسیتم، اکنون تصمیم گرفته‌ام هویتم را، هم از نظر باطنی، هم از نظر ظاهری با جان ودل بپذیرم».

این خواننده 27 ساله در توییت های بعدی‌اش نوشت که خیلی هیجان‌زده و خوشحال است که افرادی دوروبرش هستند که از این تصمیم او حمایت می‌کنند.

او در ادامه نوشت: «نگران بودم که چگونه این موضوع را اعلام کنم چون خیلی برایم مهم بود که مردم چه فکری می‌کنند، ولی حالا می‌گویم گور بابای مردم. می‌دانم که اشتباهات زبانی زیادی برایم پیش خواهد آمد و جنسیت ها با هم قاطی خواهند شد اما تنها چیزی که از شما می‌خواهم این است که لطفا تلاش کنید. امیدوارم من را آنگونه که اکنون هستم ببینید. سپاسگزارم».

اسمیت همچنین در مورد مخالفت خود با طبقه‌بندی جنسیتی دوگانه توضیح داده و گفته که هنوز وقت آن نرسیده که به طور مفصل در مورد معنای این تغییر برای او توضیح دهد، اما نمی‌تواند صبر کند تا آن روز برسد. 

او نوشت: «فعلا می‌خواهم آشکار باشم و بی‌پرده حرف بزنم».

خواننده ترانه «با من بمان» همچنین گفت نهایت تلاشش را خواهد کرد تا به کسانی که در این مورد سوال دارند پاسخ دهد. او در پایان پیام خود اسم کنشگران و رهبران جامعه مخالفان طبقه‌بندی جنسیتی دوگانه و تراجنسگراها را که از او حمایت کرده‌اند و در شفاف سازی و درک موضوع خیلی به او کمک کرده‌اند به اشتراک گذاشته است.

پیام اسمیت که تاکنون بیش از 9000 بار لایک شده است، با استقبال و حمایت وسیعی روبرو شده است.

شخصی نوشت: «عشق و احترام برای تو سام».

فرد دیگری نوشت: «ما عاشقتیم و خیلی به تو افتخار می‌کنیم».

اسمیت قبلا با صراحت در مورد هویت خود صحبت کرده و توضیح داده که درک این واقعیت که او به هیچکدام از دو جنس رایج تعلق ندارد است از نظر خودباوری و خودپذیری تا چه حد روی او تاثیر گذاشته است.

در ماه ژوئن، این خواننده به مجله بریتیش جی‌کیو گفت که تا این اواخر، احساس می‌کرد در وضعیتی بینابینی قرار دارد اما نمی‌دانست که چگونه توضیح بدهد. 

اسمیت گفت: «از وقتی که یک پسربچه بودم، از وقتی که یک انسان کوچک بودم، از مرد بودن احساس راحتی نمی‌کردم. هرگز احساس راحتی نکردم. بعضی روزها خصوصیات مردانه‌ام را داشتم و بعضی روزها خصوصیات زنانه واقعیت ‌ام، اما وقتی که در بین این دو می‌مانم واقعا احساس افسردگی و ناراحتی می‌کنم، چون نمی‌دانم که هستم، کجا هستم، یا دارم چه کار می‌کنم، و احساس می‌کنم که اصلا خودم را درک نکرده‌ام. می‌دانم دلیل این ناراحتی این است که به هیچکدام از این دو جنسیت تعلق ندارم».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/

© The Independent

بیشتر از زندگی